Jest tylko 30 takich Bugatti i każdy kosztował minimum 18 mln zł. “Brzmi jak potwór” (wideo)

Bugatti nie ograniczyło się do zaoferowania klientom tylko jednego wariantu modelu Chiron. Wśród wszystkich 500 egzemplarzy znalazło się sporo wyjątkowych sztuk.

Postanowiono zbudować limitowaną do 30 samochodów edycję Super Sport 300+. Oddaje ona hołd próbie pobicia rekordu prędkości maksymalnej, która odbyła się 2 sierpnia 2019 roku.

Najbardziej szpanerski odbiór Bugatti? Podjechał pod salon trzema innymi egzemplarzami (wideo)

Udało się wtedy przekroczyć barierę 300 mil na godzinę i osiągnąć dokładnie 490,484 km/h. Specjalnie przygotowany model posiada nieco mocniejszy silnik, niż standardowy Chiron.

Bugatti Chiron Super Sport 300+
Bugatti Chiron Super Sport 300+

8.0 litrowa jednostka W16 generuje tam 1600 koni mechanicznych oraz 1600 niutonometrów. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 2,4 sekundy, a od 0 do 300 km/h – 12,1 sekundy.

Z zewnątrz rozpoznasz tę wersję po charakterystycznym malowaniu. Na karbonowej karoserii pojawiły się pomarańczowe pasy, które mogą się kojarzyć na przykład z Veyronem Super Sport World Record Edition.

8.0 l W16 wjechało na hamownię. Bugatti Chiron Super Sport mocniejszy niż zakładano (wideo)

Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz Bugatti Chirona Super Sport 300+ w akcji. Kierowca testowy, Andy Wallace, nie oszczędzał auta podczas przejazdów na Goodwood Festival Of Speed. Symfonia poczwórnie turbodoładowanych 16 cylindrów robi ogromne wrażenie.