Nareszcie nadszedł długo wyczekiwany moment debiutu drugiej generacji Volkswagena Amaroka. Nowy niemiecki pickup powstał we współpracy z Fordem. Dzieli bowiem płytę podłogową z modelem Ranger.
Na szczęście nie widać tego mocno na zewnątrz i oba samochody różnią się od siebie dość znacznie. Nie będzie problemu z pomyleniem jednego z drugim na ulicy.
Nowy Volkswagen Amarok wydłużył się o 96 milimetrów względem poprzednika. Mamy tu natomiast aż o 173 milimetry większy rozstaw osi, dzięki czemu pasażerowie otrzymają jeszcze przestronniejsze wnętrze.
Pickup jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kilogramów, a ogólna ładowność wynosi od 1000 do 1160 kilogramów. Nawet na dachu jesteśmy w stanie udźwignąć 350 kilogramów, więc zamontowanie tam namiotu nie będzie problemem.
Wewnątrz uwagę przyciąga ogromny ekran dotykowy na środku deski rozdzielczej. Ma on przekątną 12 cali i obsługuje nowy system inforozrywki. Kierowca będzie wspomagany podczas jazdy aż przez 20 asystentów.
Zawitały też nowinki technologiczne, które nie były do tej pory dostępne w Amaroku. Mowa tutaj między innymi o reflektorach matrycowych LED czy zestawie głośników marki Harman Kardon.
Napęd na wszystkie koła będzie oferowany w standardzie, ale w dwóch wersjach. Klient będzie mógł wybrać czy zależy mu na stałym systemie 4×4 czy woli mieć opcję elektronicznego wyboru napędu.
Ofertę silnikową otwiera 2.0 litrowa jednostka wysokoprężna. Będzie ona dostępna w wariantach o mocy 170 i 209 koni mechanicznych. Mocniejszą opcją jest silnik 3.0 V6 generujący 250 koni mechanicznych (lub 241, w zależności od rynku).
Najszybszy Volkswagen Amarok skrywa pod maską 2.3 litrową jednostkę benzynową. Silnik EcoBoost daje kierowcy do dyspozycji 302 konie mechaniczne.
Silniki o mocy powyżej 200 koni mechanicznych standardowo łączone są z 10-stopniową przekładnią automatyczną. Słabsze jednostki będą wyposażone w manualną skrzynię, ale z opcją dokupienia automatu.
Volkswagen przewidział pięć wersji wyposażenia. Ofertę otwiera Amarok, a za nim mamy wariant Life oraz Style. Na szczycie listy znajdują się modele PanAmericana oraz Aventura.
Polskiego cennika jeszcze niestety nie znamy, ale zostanie on podany już wkrótce. Seryjna produkcja w zakładach w RPA ruszy już we wrześniu 2022 roku.