Wydał ponad 22 tys. zł na wydech do Porsche. Z “Akrapem” jest szybciej i jeszcze głośniej (wideo)

Dźwięk silnika często daje równie dużo frajdy z jazdy co same przeciążenia wywołane przyspieszeniem, hamowaniem i ostrym pokonywaniem zakrętów. Niestety, o dobre brzmienie coraz trudniej.

Liczne filtry, limity emisji i kwestie ekologiczne „zabijają” piękne dźwięki wydobywające się z końcówek układu wydechowego. Wielu kierowców decyduje się zatem na montaż zestawu z oferty jednej z firm tuningowych.

BMW M4 Competition może teraz brzmieć lepiej dzięki nowemu wydechowi Akrapovic (wideo)

Właściciel szarego Porsche 911 GT3 generacji 992 postawił na wydech renomowanej firmy Akrapovic. To tytanowy zestaw, który jest o 3,5 kilograma lżejszy od seryjnego.

Oprócz nieco bardziej rasowego brzmienia 4.0 litrowej jednostki B6, mamy tu również do czynienia z przyrostem mocy. Jak pokazuje pomiar na hamowni, kierowca dostał „w gratisie” około 20 koni mechanicznych i tyle samo niutonometrów.

Seryjny egzemplarz Porsche 911 GT3 992 oferuje 510 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów momentu obrotowego. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 320 km/h.

Lamborghini Urus z wydechem Akrapovic “drze japę” na górskich serpentynach (wideo)

U jednego z polskich dystrybutorów produktów marki Akrapovic cena tego układu to ponad 22 500 złotych. Nie jest więc tanio, ale przy tego typu samochodzie nie powinniśmy się dziwić.