Dźwięk silnika często daje równie dużo frajdy z jazdy co same przeciążenia wywołane przyspieszeniem, hamowaniem i ostrym pokonywaniem zakrętów. Niestety, o dobre brzmienie coraz trudniej.
Liczne filtry, limity emisji i kwestie ekologiczne „zabijają” piękne dźwięki wydobywające się z końcówek układu wydechowego. Wielu kierowców decyduje się zatem na montaż zestawu z oferty jednej z firm tuningowych.
> BMW M4 Competition może teraz brzmieć lepiej dzięki nowemu wydechowi Akrapovic (wideo)
Właściciel szarego Porsche 911 GT3 generacji 992 postawił na wydech renomowanej firmy Akrapovic. To tytanowy zestaw, który jest o 3,5 kilograma lżejszy od seryjnego.
Oprócz nieco bardziej rasowego brzmienia 4.0 litrowej jednostki B6, mamy tu również do czynienia z przyrostem mocy. Jak pokazuje pomiar na hamowni, kierowca dostał „w gratisie” około 20 koni mechanicznych i tyle samo niutonometrów.
Seryjny egzemplarz Porsche 911 GT3 992 oferuje 510 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów momentu obrotowego. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 320 km/h.
U jednego z polskich dystrybutorów produktów marki Akrapovic cena tego układu to ponad 22 500 złotych. Nie jest więc tanio, ale przy tego typu samochodzie nie powinniśmy się dziwić.