Ford Focus jest z nami na rynku od 1998 roku. Właśnie wtedy został po raz pierwszy pokazany światu podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie.
Obecnie, od 2018 roku, mamy do czynienia z czwartą jego generacją, ale wszystko wskazuje na to, że niestety ostatnią. Pod koniec 2021 roku ujrzeliśmy europejski wariant po liftingu.
Zobacz również
Kosztuje 111 400 zł i można się w niej przespać. Uterenowiona japońska hybryda spala tylko 3,6 litra
Nie jest chiński, a kosztuje tylko o 7 tys. zł więcej od Dacii Sandero. Nadrabia ekspresem do kawy i lepszymi osiągami
Jeden ma 280 KM i trzy silniki, drugi 147 KM i AWD. Choć cena jest taka sama, wybór wcale nie jest oczywisty
Firma planuje zamknięcie fabryki w niemieckiej miejscowości Saarlouis, a to właśnie tam montowany jest Ford Focus. Rozważane jest nawet sprzedanie obiektów zupełnie innej marce.
Ford zamierza się skupić na budowaniu aut w pełni elektrycznych. Najprawdopodobniej będą one produkowane w zakładach ulokowanych w hiszpańskiej Walencji.

Obecnie w Saarlouis zatrudnionych jest około 4600 osób. Bardzo możliwe, że będą oni musieli szukać nowej pracy, lub zostaną przeniesieni do fabryki w Kolonii, gdzie ma być budowany zupełnie nowy elektryczny crossover na volkswagenowskiej platformie MEB.



