Rozpoczęcie przygody z rodziną BMW można właśnie zacząć w nowy sposób. Właśnie zaprezentowano kolejną generację najmniejszego SUVa tej marki, czyli X1, oraz jego w pełni elektryczną wersję nazwaną iX1. Wygląd zewnętrzny nowego X1 to bardzo efektowna ewolucja. Nowe reflektory zarówno z przodu jak i z tyłu wyglądają bardzo dynamicznie. Dostępność nowych wzorów felg w rozmiarze od 18 do 20 cali i kolorów lakieru pozwoli z pewnością na bardzo ciekawe konfiguracje.

Wewnątrz znalazło się miejsce dla podwójnego, zakrzywionego ekranu. Pierwszy, o przekątnej 10,25 cala pełni funkcję wirtualnego kokpitu. Drugi natomiast jest dotykowy i obsługuje system inforozrywki. Ma on przekątną 10,7 cala.
W tunelu centralnym pojawił się „wiszący” podłokietnik z panelem sterowania najważniejszymi funkcjami. Przed nim natomiast są dwa uchwyty na kubki i wielki uchwyt na telefon z funkcją ładowania indukcyjnego.

Na brak miejsca w środku nie powinniśmy narzekać. Nowe BMW X1 jest szersze od poprzednika o 23 milimetry, dłuższe o 43 milimetry i wyższe o 43 milimetry.
Najmniejszy silnik ma tylko trzy cylindry
Jeśli chodzi o warianty spalinowe, na polskim rynku znajdą się cztery opcje do wyboru. Najtańszą z nich, bo kosztującą od 176 100 złotych jest X1 sDrive18i.
Mamy tam do czynienia z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.5. Generuje on moc 136 koni mechanicznych, która trafia wyłącznie na przednią oś.

Z takim samym rodzajem napędu mamy do czynienia w przypadku kosztującego 196 100 złotych wysokoprężnego X1 sDrive18d. 2.0 litrowy diesel 4-cylindrowy oferuje moc 150 koni mechanicznych.
Pozostałe warianty posiadają już napęd xDrive. X1 xDrive23i daje kierowcy do dyspozycji 218 koni mechanicznych, a X1 xDrive23d 211 koni mechanicznych. Ceny tych wersji zaczynają się odpowiednio od 226 600 złotych i 241 600 złotych.
Oprócz tego, od września 2022 roku dostępny będzie również wariant w pełni elektryczny. BMW iX1 xDrive30 posiada dwa silniki o łącznej mocy 272 koni mechanicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tu 5,6 sekundy.

W podwoziu zainstalowano akumulatory o pojemności 64,7 kWh, które mają zapewnić zasięg nawet do 438 kilometrów (WLTP). Baterie będziemy mogli ładować z mocą do 130 kW, dzięki czemu każde 10 minut przy ładowarce zwiększy zasięg o 120 kilometrów.