Volkswagen Passat jest z nami na rynku już od prawie 50 lat. Wkrótce powinniśmy ujrzeć jego elektrycznego odpowiednika, który będzie oferowany równolegle z ostatnią generacją spalinowej wersji.
Pierwsze wcielenia Passata cieszą się obecnie sporą popularnością wśród fanów marki. Ładnie zachowane egzemplarze Passata B1 czy B2 osiągają bardzo wysokie ceny.
> Starym Golfem GTI rzucił się na Lamborghini. “Start miał słaby, ale się nie poddał” (wideo)
Jeden z właścicieli generacji B2 postanowił zbudować na jego bazie coś naprawdę mocnego. Pod maską auta z nadwoziem kombi zawitał 2.2 litrowy silnik 5-cylindrowy produkcji Audi.
Dzięki zastosowaniu wielu modyfikacji, w tym zamontowaniu ogromnej turbosprężarki, udało się uzyskać moc 700 koni mechanicznych. Egzemplarz ten posiada również napęd na wszystkie koła syncro, więc rozpędzanie wypada tu bardzo sprawnie.
Świetnym przykładem niech będzie wyścig z Porsche 911 GT3 RS generacji 991.2. Tylnonapędowy samochód z Zuffenhausen napędzany jest 4.0 litrowym silnikiem o mocy 521 koni mechanicznych.
> Zapomnij o 2.0 TDI. Oto elektryczny następca Passata. Odpowiedź VW na Teslę Model 3 (wideo)
Właściciel starego Passata bez żadnego problemu rozprawił się z dużo młodszym „Prosiakiem”. Różnica prędkości maksymalnej na mecie 800-metrowego odcinka wyniosła aż 26 km/h.