Po premierze nowego Range Rovera, która miała miejsce pod koniec października 2021 roku, przyszła pora na kolejną zmianę w gamie Land Rovera. Oto trzecia generacja Range Rovera Sport.
Wizualnie zmienił się on naprawdę mocno i lepiej wpisuje się w nową stylistykę marki. Przód może nam nieco przypominać model Velar, za to z tyłu pojawiło się coś zupełnie odmiennego.
> Oto nowy król. Range Rover (2022) oficjalnie. V8 z BMW i redukcja szumów w zagłówkach (wideo)
I chyba musimy zobaczyć to na żywo, żeby się przekonać do tej pustki wypełnionej jedynie czarnym wąskim paskiem z lampami i nazwą modelu. Poprzednik naszym zdaniem prezentował się chyba bardziej „agresywnie”.
Największą nowością jest oczywiście gama silnikowa. 5.0 litrowa jednostka V8 z kompresorem ustąpiła miejsca 8-cylindrowemu motorowi produkcji BMW. Znajdziesz go w topowych wersjach napędowych.
Na europejskim rynku będziemy mogli zamówić Range Rovera Sport w jednej z sześciu wersji silnikowych. Ofertę otwierają trzy diesle D250, D300 i D350. To 3.0 litrowe, rzędowe szóstki, o mocy 250, 300 i 350 koni mechanicznych.
Następna w kolejce jest benzynowa miękka hybryda P400. Pod jej maską znajdziesz 3.0 litrowy silnik R6 generujący 400 koni mechanicznych i 550 niutonometrów momentu obrotowego.
Na tym samym silniku opierają się dwie wersje Plug-In Hybrid P440e i P510e. Generują one odpowiednio 440 i 510 koni mechanicznych. Zapewniają one bezemisyjny zasięg nawet do 113 kilometrów, a to dzięki baterii o pojemności 38,2 kWh.
Póki co na szczycie listy znajduje się wariant P530, napędzany 4.4 litrowym, turbodoładowanym silnikiem V8 z BMW. Generuje on 530 koni mechanicznych, 750 niutonometrów i potrafi rozpędzić auto do 100 km/h w 4,3 sekundy.
Niedługo do oferty ma dołączyć w pełni elektryczny Range Rover Sport. Będzie to pierwsze tego typu auto w gamie Land Rovera. Mamy również nadzieję na wersję SVR, w której 4.4 litrowe V8 zapewni ponad 600 koni mechanicznych.
Do dyspozycji pasażerów oddano elektrycznie sterowane fotele z masażem, system oczyszczania powietrza, układ redukcji szumów, czy topowy system audio Meridian o mocy 1430 W, który składa się z 29 głośników.
Nie zabrakło oczywiście też funkcji pomagających w off-roadzie. Mamy pełne „okamerowanie” i system Terrain Response, ale jest też kilka nowości. Jedną z nich jest tempomat do jazdy w terenie, który dostosowuje prędkość do przechyłu nadwozia i warunków.
Możesz również przeprawić się przez głębszą wodę. Wystarczy włączyć tryb „Wade”, wtedy zawieszenie podniesie się do maksymalnej wysokości, a nawiewy wentylacyjne się zamkną, aby do kabiny nie dostała się przez nie ciecz. Możesz w ten sposób przejechać przez rzekę o głębokości do 90 centymetrów.
> Range Rover Evoque D200 AWD R-Dynamic SE. Stylowy mieszczuch o wielkich możliwościach
W polskich salonach Range Rover Sport będzie dostępny w sześciu wersjach wyposażenia. Ceny zaczynają się od 482 200 złotych za wariant D250 SE. Najwięcej zapłacisz za 530-konną benzynę P510 First Edition, bo aż 798 100 złotych.