Nowej generacji BMW Serii 2, w najmocniejszej obecnie dostępnej odmianie napędowej, udowodniło już niejednokrotnie, że należy do naprawdę szybkiej grupy zawodników. Mowa oczywiście o BMW M240i xDrive.
Pod jego maską pracuje turbodoładowana, 3.0 litrowa jednostka R6. Generuje ona moc 374 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 500 niutonometrów.
> BMW M240i w starciu z mocniejszymi rywalami. “Strach pomyśleć jak szybkie będzie M2” (wideo)
Redakcja CarWow postanowiła zestawić go z modelem M2 Competition poprzedniej generacji. Mamy tam do czynienia również z 3.0 litrowym R6, ale z podwójnym doładowaniem i o mocy 410 koni mechanicznych i momencie obrotowym równym 550 niutonometrom.
Ważną różnicą jest oczywiście rodzaj napędu. W M240i cały potencjał trafia na obie osie, a w przypadku M2 tylko na tylne koła. Będzie to miało spore znaczenie podczas wyścigu ze startu zatrzymanego.
> Produkcja nowego BMW M2 (2023) ruszy pod koniec roku. Auto będzie budowane w Meksyku
Jak można się było spodziewać, słabsze M240i xDrive pokazało w tej konkurencji pazur. Sprawa wyglądała już nieco inaczej w przypadku wyścigu z rolki.