Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeszcze nie słyszałeś o systemie E-Active Body Control. Jest on montowany w kilku flagowych SUV-ach produkcji Mercedes-Benz.
Jest to pneumatyczne zawieszenie, które posiada kilka funkcji pomagających w poruszaniu się w trudnym terenie. Możemy osobno sterować prześwitem każdego z kół, lub uruchomić tryb uwalniania.
> Wstrząśnie Tobą, ale i tak z niego nie wyjdziesz. Mercedes-Benz GLE 400 d 4MATIC Coupe (wideo)
Pozwala on wyjechać nam z piasku, śniegu czy innego luźnego podłoża bez niczyjej pomocy. Bujanie się nadwozia ma w tym nam bardzo mocno pomóc.
Zawieszenie wprowadza cały samochód w ruch, który przypomina taniec. System ten znajdziemy w Mercedesie GLE, GLS, a nawet w Mercedesie-Maybachu GLS.

Umówmy się, bardzo mały odsetek klientów skorzysta z tej funkcji zgodnie z przeznaczeniem. To jednak bardzo fajnie, że Mercedes pochwalił się taką możliwością.
Najczęściej w sieci możemy zobaczyć nagrania, na których kierowcy popisują się tą funkcją na równym asfalcie. W niektórych przypadkach wygląda to naprawdę imponująco.
Chociażby tak jak tutaj, gdzie możesz zobaczyć aż cztery egzemplarze Mercedesa-Maybacha GLS 600 4MATIC, jeden za drugim. W polskich salonach cennik tego modelu zaczyna się dopiero od 825 600 złotych.
> Ten Mercedes-Maybach giba się jak rezus. Na weselu zatańczy lepiej od wujka Andrzeja (wideo)
Pod jego maską pracuje 4.0 litrowy silnik V8. Generuje on moc 557 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 730 niutonometrów. Czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi tylko 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona została do 250 km/h.
Wyświetl ten post na Instagramie