Całkiem niedawno Lamborghini zakończyło produkcję swojego flagowego modelu. Aventador cieszył się sporym powodzeniem wśród klientów, Od 2011 roku do oferty wprowadzono mnóstwo wariantów.
Niektóre z nich dostępne były w regularnej ofercie, a sprzedaż innych była ograniczona mniej lub bardziej. Nie zmieniał się natomiast układ napędowy tego legendarnego już supersamochodu.
> To najmłodszy właściciel Lamborghini na świecie. Tatuś kupił mu Aventadora na 10-te urodziny
W komorze silnika każdego Aventadora znajdziesz 6.5 litrowy silnik V12. 7-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów przekazuje w nim napęd na wszystkie koła.
Redakcja CarWow postanowiła zestawić ze sobą pięć wariantów Aventadora. Przeprowadzono między nimi standardowy zestaw prób składający się z wyścigu ze startu zatrzymanego, z rolki, oraz próbę wydajności układu hamulcowego.

Na linii startu stanęły: 700-konny Aventador, 740-konny Aventador S, 750-konny Aventador SV, 770-konny Aventador SVJ oraz najnowszy, 780-konny Aventador Ultimae.
Niestety, ze względu na niski przebieg tego ostatniego, limitowanego do 350 egzemplarzy wariantu, start w wyścigu nie był możliwy. Samochód nawet nie pozwolił na uruchomienie trybu Launch Control.
> Ostatni Lamborghini Aventador sprzedany! Licytacja zakończyła się kwotą prawie 7 mln zł
Mimo tego, obejrzenie czterech zamiast pięciu Aventadorów w jednym wyścigu nadal jest bardzo ciekawe. Następna powinna być walka wszystkich modeli Huracana. Nie jesteśmy tylko pewni, czy zmieściłyby się one na tym szerokim pasie startowym.