Elektryczne Porsche 718 Cayman coraz bliżej. Wersja GT4 ePerformance już jeździ (wideo)

We wrześniu 2021 roku Porsche zaprezentowało koncept Mission R. Miał on być zapowiedzią następcy modelu 718 Cayman, który za jakiś czas pojawi się na rynku w wersji tylko i wyłącznie elektrycznej.

Teraz Porsche pożyczyło układ napędowy z konceptu i zaadoptowało go do nadwozia 718 Caymana w wersji wyścigowej. Tak powstało Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance.

Misson R zapowiedzią elektrycznej wersji Porsche 718. Wyścigówka ma 1 088 KM (wideo)

Mamy tam do dyspozycji dwa silniki elektryczne, które łącznie produkują 1088 koni mechanicznych. Nie jest to jednak moc, którą mamy dostępną przez cały czas.

Kierowca może włączyć tryb kwalifikacyjny, wtedy ma do dyspozycji 1000 koni mechanicznych. W ustawieniu wyścigowym baterie pozwalają na przejechanie 30 minut ze stałą mocą 612 koni mechanicznych.

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance
Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance

Cayman GT4 ePerformance bazuje na GT4 Clubsport, jednak został dość mocno przeprojektowany. Koncept posiada około 6 tysięcy nowych elementów i jest o 14 centymetrów szerszy.

Na żywo po raz pierwszy będziesz mógł zobaczyć ten samochód podczas Goodwood Festival Of Speed w drugiej połowie czerwca. Kolejną okazją będą obchody 20-lecia fabryki Porsche w Zuffenhausen 20 sierpnia 2022 roku.

Porsche szykuje dla nas coś lepszego niż 718 GT4 RS. Spyder RS to 9000 obr./min bez dachu (wideo)

Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz pierwszą jazdę konceptem, na którą zaproszono między innymi bardzo znanego dziennikarza Chrisa Harrisa. Elektryczne Porsche jest piekielnie szybkie.