Audi A3 po chipie sprawdził vmax na autobahn. “Można zapinać przy 200 tempomat” (wideo)

Audi uwielbia zadowalać szerokie grono klientów i w wielu modelach oferuje naprawdę sporą gamę napędową. W przypadku Audi A8 generacji 8V, którą produkowano w latach 2012-2020, było to aż kilkanaście wariantów.

Nie ma opcji, żeby któryś z klientów nie mógł znaleźć czegoś idealnego dla siebie. Jedną z ciekawszych propozycji jest z pewnością wersja 1.8 TFSI. To taki „przedsmak” przed S3.

Pojechał na autostradę Audi S3 8V po tuningu. Wskazówka licznika była bezużyteczna (wideo)

Kierowca otrzymuje tam do dyspozycji 180 koni mechanicznych oraz 250 niutonometrów momentu obrotowego, które trafiają na przednią oś. Egzemplarz widoczny na załączonym nagraniu wideo to 3-drzwiowy hatchback z 6-biegowym manualem.

Właściciel postanowił wykonać w nim chiptuning. Tego typu modyfikacja pozwoliła na bardzo przyzwoity przyrost, gdyż po tuningu silnik generuje aż 240 koni mechanicznych i 355 niutonometrów.

Seryjny licznik nie przewiduje takich prędkości. 500-konne Audi A3 stać na więcej (wideo)

Producent deklaruje, że seryjny egzemplarz powinien rozpędzić się do 232 km/h. Wyższa o 60 koni mechanicznych moc powinna znacznie poprawić ten wynik, co postanowił sprawdzić autor załączonego nagrania wideo.