25-letnie BMW 528i E39 w próbie autostradowej. Elektryczna Tesla nie pozwoliła na rekord (wideo)

BMW Serii 5 generacji E39 przez wielu fanów marki uznawane jest za najlepiej zaprojektowaną Piątkę w historii. Model ten zadebiutował na rynku w 1995 roku, a jego produkcja trwała do 2004 roku.

Najmocniejszym wariantem było oczywiście M5. Pod jego maską możesz znaleźć 5.0 litrowy silnik V8 o mocy 400 koni mechanicznych i 500 niutonometrach momentu obrotowego.

Ten stary “Audik” ma prawie 40 lat. 5-cylindrowy silnik zaskakuje każdego na autostradzie (wideo)

Bohaterem załączonego nagrania wideo jest jednak nieco słabsza wersja. BMW 528i sprzed liftingu skrywa w komorze silnika jednostkę R6 o pojemności 2.8 litra.

Generuje ona moc 193 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 280 niutonometrów. Producent deklaruje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy oraz prędkość maksymalna na poziomie 234 km/h.

Są to osiągi dla wersji z 5-biegowym automatem Steptronic. Egzemplarze z manualną przekładnią rozpędzają się do 100 km/h w 7,5 sekundy, a ich prędkość maksymalna to 236 km/h.

Samochód widoczny na filmie posiada dodatkowo „polski układ hybrydowy”, czyli po prostu instalację gazową LPG. Na potrzeby próby autostradowej nie została ona jednak użyta.

Autor nagrania postanowił to zweryfikować wybierając się na krótką wycieczkę do Niemiec. Tam skorzystał z odcinka autostrady bez ograniczenia prędkości.