Dla niektórych fanów marki Toyota, a w szczególności modelu Supra, nowa generacja tego modelu może być trochę za mało japońska. GR Supra zbudowana została bowiem we współpracy z BMW, które zapewniło mnóstwo podzespołów, w tym nawet silnik.
To 3.0 litrowa jednostka R6, która w seryjnej postaci generuje 340 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. Mocy jest tu wystarczająco dużo, ale oczywiście znajdą się osoby, które będą narzekały.
> Toyota GR Supra z ręczną skrzynią biegów. Taka opcja wkrótce zawita do polskich salonów
Właściciel szarego egzemplarza, który zobaczysz na załączonym nagraniu wideo, postanowił wyrzucić niemiecką, rzędową szóstkę spod maski. W tym samym miejscu pojawił się jej japoński, legendarny odpowiednik o oznaczeniu 2JZ.
Po zastosowaniu kilku modyfikacji, 3.0 litrowy silnik wycisnął z siebie na hamowni 917 koni mechanicznych. Przy napędzie wyłącznie na tylną oś ciężko będzie opanować taką moc.
> Toyota GR Supra tylko na tor? Ten gość pojechał w teren. 3.0 R6 ryczy w lesie (wideo)
Toyota GR Supra zyskała również kilka elementów ze starszych modeli BMW. Do jednostki napędowej przymocowano skrzynię biegów z M3 E46, a na tylnej osi zamontowano dyferencjał z M3 E92.