Pod koniec sierpnia 2021 roku odbyła się premiera nowej generacji Mercedesa Citana. Teraz przyszła kolej na debiut jego osobowego i bardziej komfortowego odpowiednika, czyli Klasy T.
Z zewnątrz odróżnisz go po większych aluminiowych felgach, nowym grillu, lakierowanych lusterkach i braku halogenów w przednim zderzaku. Wewnątrz pojawiło się trochę kolorowego plastiku.
> Nowy Mercedes-Benz Citan (2022) oficjalnie. Elektrykiem przejedziesz 285 kilometrów (wideo)
Mamy tu oczywiście wyższe wyposażenie w standardzie. Mamy tu 7 poduszek powietrznych, oświetlenie nastrojowe, asystenta głosowego, system MBUX z 7-calowym ekranem dotykowym oraz uruchamianie bezkluczykowe.
Opcjonalnie klient może zamówić podwójne drzwi z tyłu zamiast zwykłej klapy bagażnika. Pod nią znajdziesz 520 litrów przestrzeni. Składając fotele możesz ją powiększyć aż do 2127 litrów.
Dostępne będą cztery wersje silnikowe. Dla miłośników diesla przygotowano modele T 160d (95 KM) oraz T 180d (116 KM). Oba to 4-cylindrowe, turbodoładowane jednostki o pojemności 1.5 litra.
Benzynowa oferta składa się z dwóch wariantów silnika R4 o pojemności 1.3 litra. W Mercedesie T 160 generuje on 102 konie mechaniczne, a w T 180 131 koni mechanicznych.
Standardowo wszystkie auta wyjeżdżają z fabryki z 6-biegową skrzynią manualną. Modele T 160d, T 180d, oraz T 180 można wyposażyć w 7-biegowy automat DCT.
> Mercedes-Benz Citan i Citan Tourer mają już polski cennik. Za 2.9 m3 zapłacisz 100 614 zł
Polski cennik i planowany termin wprowadzenia auta na rynek zostaną opublikowane już wkrótce. Nieco później do oferty dołączy też w pełni elektryczny wariant EQT.