No i stało się. Mercedes-AMG zaprezentował pierwszy wariant Klasy C z 4-cylindrowym, 2.0 litrowym silnikiem benzynowym pod maską. Niestety, póki co poznaliśmy tylko jedną wersję.
Mercedes-AMG C 43 4MATIC korzysta teraz z jednostki R4 wyposażonej w elektryczną turbosprężarkę. Z pojemności kartonu mleka wykrzesano aż 408 koni mechanicznych. Wartość ta chwilowo może zostać zwiększona do 422 koni mechanicznych.

> Ten Mercedes-AMG C63 od Brabusa ma 600 KM. Za takim dźwiękiem wkrótce zatęsknisz (wideo)
Moment obrotowy wynosi 500 niutonometrów i jest przekazywany na obie osie za pomocą systemu 4MATIC. Takie rozwiązanie pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 4,6 sekundy w wersji Limuzyna oraz 4,7 w wersji Kombi.
Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Jeśli masz ochotę na więcej, wystarczy kupić pakiet AMG Drivers Package, co podniesie limiter do 265 km/h.

9-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT posiada funkcję procedury startu. 31 procent momentu obrotowego wędruje na przednią oś, a aż 69 procent na tylną.
Z zewnątrz rozpoznasz wariant C 43 po bardziej sportowych zderzakach, grillu Panamericana, czterech końcówkach wydechu oraz wydajniejszych hamulcach AMG. Wewnątrz pojawiła się nowa kierownica oraz kubełkowe fotele.


> Mercedes-AMG SL 43 (2022) oficjalnie. Nowy bazowy wariant z silnikiem 2.0 l o mocy 381 KM
Nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC W206 trafi na nasz rynek przed końcem 2022 roku. Polski cennik zostanie opublikowany bliżej tego momentu.