Land Rover szykuje konkurenta dla G63 AMG. Ma V8, ale tor wyścigowy to nie jego bajka (wideo)

Do oferty Land Rovera powinien niedługo dołączyć nowy wariant modelu Defender. A właściwie to nie jeden, a co najmniej dwa. O pierwszym z nich słyszeliśmy już jakiś czas temu, będzie to Defender 130, czyli jeszcze dłuższa wersja nadwoziowa.

Teraz, podczas dni testowych na niemieckim torze Nurburgring przyłapano kolejną odmianę. Najprawdopodobniej będzie ona nazwana SVX i ma bezpośrednio konkurować z Mercedesem-AMG G 63, a może i nawet G500 4×4.

Twierdzisz, że Land Rover Defender jest dla Ciebie za mały? Poczekaj na tego olbrzyma

Samochód przeznaczony do jazdy w naprawdę ciężkim terenie postanowiono sprawdzić również na krętym asfaltowym torze. W niektórych momentach zawieszenie tak się uginało, że prawie wystrzeliło Defendera w kosmos.

Pod maską pracuje 5.0 litrowe V8 doładowane kompresorem. Najprawdopodobniej generuje ono 525 koni mechanicznych oraz 625 niutonometrów momentu obrotowego, które pozwalają na sprint do 100 km/h w 5,2 sekundy.

A przynajmniej przy normalnych, drogowych oponach. Tutaj widzimy, że na felgach zamontowano terenowe ogumienie marki BFGoodrich. Są też poszerzone nadkola oraz dodatkowe chlapacze.

Utknął Land Roverem pod mostem. I co teraz? “Wody w rzece nie da się wyłączyć” (wideo)

Szybka jazda takiem samochodem na Nurburgringu wygląda momentami komicznie. Producent chce mieć jednak pewność, że auto sprawdzi się w każdych warunkach.