Cztery koła skrętne w Mercedesie? Właściciel tej Dacii Logan ma lepszy patent (wideo)

W dzisiejszych czasach coraz częściej w samochodach montuje się system tylnych kół skrętnych. Dzieje się tak również w kompaktowych samochodach klasy średniej.

Układ taki pozwala na zmniejszenie promienia zawracania i ogólnie ułatwia manewrowanie. Zazwyczaj przy niskich prędkościach tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku niż przednie, a przy wyższych prędkościach w tym samym kierunku.

Oto 812 Competizione. 830 koni mechanicznych i niezależne cztery koła skrętne w nowym Ferrari

Niektórzy producenci, tacy jak na przykład Mercedes-Benz, oferują kilka wariantów układu tylnej osi skrętnej. W zależności od wybranej opcji koła wyhylają się w mniejszym lub większym stopniu.

Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz podobny system zrobiony samodzielnie w warsztacie. Zastosowano go w Dacii Logan, która oczywiście nigdy nie posiadała tego typu funkcji.

Nico Rosberg zaklinował się w tunelu w Monako. Pomogła tylna skrętna oś Mercedesa EQS (wideo)

Tylnymi kołami nie steruje jednak komputer, a osoba siedząca na miejscu pasażera. Do tego celu w desce rozdzielczej wygospodarowano miejsce na drugą kierownicę. Wiele lat temu w sieci krążył film z podobnym podwójnym układem kierowniczym zastosowanym w Maluchu.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Otomobil Mimarı (@otomobilmimari)