Co za walka! 5-krotnie tańsza Corvette utarła nosa pewniaczkowi z Ferrari. “0,1 s” (wideo)

Amerykanie i Europejczycy miewają nieco inne podejście przy budowaniu sportowych samochodów. Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz pojedynek dwóch tylnonapędowych coupe z silnikiem V8 umieszczonym centralnie.

W komorze silnika Ferrari 458 Speciale znajdziesz 4.5 litrową, wolnossącą V8. Do Twojej dyspozycji oddanych zostaje 605 koni mechanicznych oraz 540 niutonometrów momentu obrotowego.

To miał być prosty wyścig z Corvette. Kierowca McLarena 600LT miał już pełne portki (wideo)

Za fotelem kierowcy Corvette umieszczono 6.2 litrowy, wolnossący silnik V8. Produkuje on moc 482 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 613 niutonometrów.

W obu przypadkach mamy do czynienia z napędem na tylną oś oraz automatyczną skrzynią biegów. To przekładnie dwusprzęgłowe wyposażone w funkcję procedury startu.

Zakup Corvette będzie się wiązał z wydatkiem około 450 000 złotych. Za Ferrari 458 Speciale, już w momencie premiery, trzeba było zapłacić ponad 1 150 000 złotych. Obecnie ceny używanych egzemplarzy przekraczają 2 200 000 złotych.

Jeździ swoim Ferrari 458 Speciale po mieście jak na konsoli. Nie zwalnia poniżej stówy (wideo)

Można więc powiedzieć, że za 1/5 ceny Ferrari kupisz Corvette, która będzie Cię zadowalała bardzo podobnymi osiągami. Oczywiście nie będzie to taki kolekcjonerski kąsek jak w przypadku 458 Speciale.