BMW Serii 7 G70 (2022) oficjalnie. Wiemy jakie spalinowe silniki wkrótce dołączą do oferty

Podczas premiery elektrycznego BMW i7 xDrive60 Niemcy zaprezentowali również wersję z napędem spalinowym. Ta pojawi się na rynku nieco później, dopiero na początku 2023 roku.

Od teraz wszystkie warianty Serii 7, w tym również elektryczne i7, będą oferowane wyłącznie w wersji z długim rozstawem osi. BMW najwidoczniej stwierdziło, że limuzyna musi oferować odpowiednią ilość przestrzeni.

BMW 760i xDrive
BMW 760i xDrive
BMW 760i xDrive
BMW 760i xDrive

BMW i7 (2022) oficjalnie. Elektryczna, 544-konna limuzyna z salą kinową na pokładzie (wideo)

Wstępnie gama nowej Siódemki zostanie poszerzona o dwa modele wyposażone w benzynowy silnik z układem miękkiej hybrydy. Bazowy wariant to BMW 740i, pod którego maską znajdziesz jednostkę R6 o pojemności 3.0 litrów.

Wygeneruje ona dla Ciebie moc 380 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 540 niutonometrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie wynosiło 5,2 sekundy.

BMW 760i xDrive
BMW 760i xDrive
BMW 760i xDrive
BMW 760i xDrive

Topowy wariant skrywa pod maską już 8-cylindrowy silnik. BMW 760i xDrive zapewni Ci 544 konie mechaniczne oraz 750 niutonometrów momentu obrotowego. To pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 sekundy.

Wiosną 2023 roku BMW wprowadzi na rynek również wersję z silnikiem wysokoprężnym. W komorze silnika BMW 740d xDrive znajdziesz 3.0 litrowy motor R6 o mocy 300 koni mechanicznych.

BMW M760e xDrive
BMW M760e xDrive
BMW M760e xDrive
BMW M760e xDrive

To jeszcze jednak nie koniec. Ostatecznie oferta zostanie poszerzona jeszcze o dwa warianty hybrydowe typu plug-in, ale na ich temat jeszcze niestety nie znamy żadnych konkretów.

BMW X7 (2023) oficjalnie. Ma front z nowej “Siódemki” i 4.4 l V8 o mocy 530 KM (wideo)

Jeden z nich, M760e xDrive, będzie bazował na mocnym silniku V8 i zapewni największą moc w całej gamie Serii 7. Oczywiście nie możemy już liczyć na wersję z 12-cylindrowym silnikiem. M760Li było ostatnim tego typu samochodem BMW.