Podczas premiery elektrycznego BMW i7 xDrive60 Niemcy zaprezentowali również wersję z napędem spalinowym. Ta pojawi się na rynku nieco później, dopiero na początku 2023 roku.
Od teraz wszystkie warianty Serii 7, w tym również elektryczne i7, będą oferowane wyłącznie w wersji z długim rozstawem osi. BMW najwidoczniej stwierdziło, że limuzyna musi oferować odpowiednią ilość przestrzeni.
> BMW i7 (2022) oficjalnie. Elektryczna, 544-konna limuzyna z salą kinową na pokładzie (wideo)
Wstępnie gama nowej Siódemki zostanie poszerzona o dwa modele wyposażone w benzynowy silnik z układem miękkiej hybrydy. Bazowy wariant to BMW 740i, pod którego maską znajdziesz jednostkę R6 o pojemności 3.0 litrów.
Wygeneruje ona dla Ciebie moc 380 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 540 niutonometrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie wynosiło 5,2 sekundy.
Topowy wariant skrywa pod maską już 8-cylindrowy silnik. BMW 760i xDrive zapewni Ci 544 konie mechaniczne oraz 750 niutonometrów momentu obrotowego. To pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 sekundy.
Wiosną 2023 roku BMW wprowadzi na rynek również wersję z silnikiem wysokoprężnym. W komorze silnika BMW 740d xDrive znajdziesz 3.0 litrowy motor R6 o mocy 300 koni mechanicznych.
To jeszcze jednak nie koniec. Ostatecznie oferta zostanie poszerzona jeszcze o dwa warianty hybrydowe typu plug-in, ale na ich temat jeszcze niestety nie znamy żadnych konkretów.
> BMW X7 (2023) oficjalnie. Ma front z nowej “Siódemki” i 4.4 l V8 o mocy 530 KM (wideo)
Jeden z nich, M760e xDrive, będzie bazował na mocnym silniku V8 i zapewni największą moc w całej gamie Serii 7. Oczywiście nie możemy już liczyć na wersję z 12-cylindrowym silnikiem. M760Li było ostatnim tego typu samochodem BMW.