Będziesz musiał się pospieszyć, by kupić to 911. Poprzednia edycja wyprzedała się w 48 h (wideo)

Być może kojarzysz Porsche 911 w wersji Sport Classic, która powstała na bazie generacji 997. W 2009 roku wyprodukowano tylko 250 egzemplarzy tej edycji.

Wszystkie sztuki sprzedały się w zaledwie 48 godzin od otwarcia możliwości składania zamówień. Auto wyróżnia się szarym lakierem, przetłoczeniem na dachu, felgami Fuchs, wyjątkowym wnętrzem oraz charakterystycznym spojlerem „ducktail”.

Porsche 911 Sport Classic 997
Porsche 911 Sport Classic 997

Zabrał bazowe Porsche 911 (992) na autostradę. Licznik Carrery dosyć mocno go oszukał (wideo)

Za napęd odpowiada tam 3.8 litrowy, 6-cylindrowy bokser o mocy 408 koni mechanicznych i momencie obrotowym 420 niutonometrów, który przekazuje je na tylną oś. Teraz najprawdopodobniej Porsche zamierza ponownie wprowadzić do oferty podobną edycję nowej 911.

Na torze Nurburgring przyłapano niedawno zamaskowany egzemplarz generacji 992. Widzimy delikatnie poszerzone nadkola, podobny spojler na pokrywie silnika, oraz charakterystyczne przetłoczenia na dachu.

Porsche 911 Sport Classic 997
Porsche 911 Sport Classic 997

Jeśli chodzi o napęd, w tej wersji najprawdopodobniej znajdziemy podwójnie doładowaną, 3.0 litrową jednostkę 6-cylindrową. Przewidywana moc to 480 koni mechanicznych i 570 niutonometrów, czyli tyle samo ile w wariancie GTS.

Nie mógł opanować Porsche 911 Turbo S na starcie. 1000 KM dało mu się we znaki (wideo)

Premiera Porsche 911 Sport Classic (992) powinna się odbyć jeszcze w tym roku. Z pewnością tutaj również jego produkcja będzie mocno ograniczona, co uczyni z niego łakomego kąska dla kolekcjonerów.