Wystawił Porsche 959 na sprzedaż. Za jedną wizytę w serwisie zapłacił 750 000 złotych

Wszyscy kojarzymy takie supersamochody od Porsche jak Carrera GT czy 918 Spyder. Niektórzy niestety nie pamiętają już o modelu 959, który zadebiutował w 1985 roku.

Już podczas jego premiery, która odbyła się na targach motoryzacyjnych we frankfurcie, producent zebrał aż 250 zamówień. Było to wtedy najszybsze seryjnie produkowane auto na świecie.

Porsche 959
Porsche 959 for. RM Sotheby’s

Porównali dwa najlepsze Porsche w historii. Carrera GT stawia czoła 918 Spyder (wideo)

Za napęd 959 odpowiada 2.8 litrowy, 6-cylindrowy, turbodoładowany bokser. Generuje on moc 450 koni mechanicznych i 500 niutonometrów momentu obrotowego. W dzisiejszych czasach takie parametry nie robią już wrażenia.

Wtedy dzięki nim Porsche 959 było w stanie osiągnąć prędkość 317 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tu tylko 3,7 sekundy. To dzięki niskiej masie wynoszącej 1450 kilogramów.

Porsche 959
Porsche 959 for. RM Sotheby’s

Żeby stać się posiadaczem jednego z egzemplarzy, trzeba było wydać około 225 000 dolarów. Koszt produkcji każdej sztuki wynosił natomiast prawie 400 000 dolarów. Porsche traciło mnóstwo kasy na każdym z nich.

Właśnie pojawiła się oferta sprzedaży jednego egzemplarza. Cztery lata temu właściciel wybrał się nim do serwisu, gdzie zapłacił aż 750 000 złotych. Samochód został sprawdzony i odświeżony „od stóp do głów”.

Porsche 959
Porsche 959 for. RM Sotheby’s

Narciarski mistrz olimpijski pomógł Porsche w odtworzeniu wyczynu sprzed 60 lat (wideo)

Teraz, za 1 z 292 egzemplarzy w wersji Komfort, wyprodukowanych w 1988 roku, życzy on sobie co najmniej 4 560 000 złotych. Kwota ta może poszybować w górę, gdyż sprzedaż odbędzie się w formie licytacji.