W tym starym BMW M3 nie znajdziesz nawigacji ani tylnej kanapy. Mimo to kosztuje 1,2 mln zł

BMW M3 generacji e90 to jedyny wariant tego modelu, pod którego maskę producent zdecydował się zamontować aż 8-cylindrowy silnik. Samochód ten produkowano w latach 2007-2013.

Dzisiaj miłośnicy bawarskiej marki próbują znaleźć egzemplarze na rynku wtórnym w jak najlepszej kondycji. Auta w świetnym stanie potrafią kosztować krocie.

BMW M3 GTS
BMW M3 GTS

Właściciel M3 E92 był pewny wygranej. Stare BMW po chwili zniknęło na horyzoncie (wideo)

Jest natomiast jeden wariant tej generacji M3, którego ceny są z kosmosu. To limitowana edycja GTS, którą rozpoznasz od razu po kolorze lakieru Fire Orange i sporym spojlerze na klapie bagażnika.

Jest to swego rodzaju następca M3 CSL, który pozbawiono wielu elementów wyposażenia. Samochód ma przede wszystkim dawać radość z jazdy. Tutaj na pokładzie nie znajdziesz dużego ekranu z nawigacją, nie ma nawet tylnej kanapy.

BMW M3 GTS
BMW M3 GTS

Dzięki takim zabiegom udało się zaoszczędzić 50 kilogramów masy. Wewnątrz pojawił się roll-bar, którego można rozbudować do pełnej klatki bezpieczeństwa.

BMW popracowało też nad silnikiem, którego pojemność zwiększono z 4.0 do 4.4 litra za pomocą wydłużenia skoku cylindrów. Wolnossące V8 generuje 450 koni mechanicznych i 440 niutonometrów momentu obrotowego.

BMW M3 GTS
BMW M3 GTS

Czas przyspieszenia do 100 km/h w BMW M3 GTS E92 wynosi 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 305 km/h. Auto było dostępne tylko i wyłącznie z 7-biegową przekładnią DKG.

W fabryce BMW Motorsport Manufaktur zbudowano tylko 150 egzemplarzy tego wariantu. Jeden z nich może być teraz Twój. Włoski diler MCMotors wystawił na sprzedaż auto z przebiegiem zaledwie 1 800 kilometrów.

BMW M3 GTS
BMW M3 GTS

Poszedł pod wiaduktem pełnym piecem. Wie jak wykorzystać potencjał BMW M3 e92 (wideo)

Cena? 246 500 euro, czyli według dzisiejszego kursu 1 208 300 złotych. Gdybyś się postarał, mógłbyś za to kupić około 10 egzemplarzy standardowego M3 E92.