Volvo wprowadza do oferty tańszy wariant w pełni elektrycznego SUV-a C40 Recharge. Posiada on tylko jeden silnik, który napędza oś przednią.
Kierowca dostaje do dyspozycji 231 koni mechanicznych oraz 330 niutonometrów momentu obrotowego. Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności 69 kWh. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,4 sekundy.
> Volvo testuje bezprzewodowe ładowarki w XC40 Recharge. Wystarczy tylko zaparkować (wideo)
Ma to zapewnić zasięg do 434 kilometrów w cyklu mieszanym, oraz aż 610 kilometrów w mieście. Podłączenie do szybkiej ładowarki poskutkuje wzrostem poziomu naładowania z 10 do 80 procent w zaledwie 32 minuty.
W Polsce cena takiego wariantu Volvo C40 zaczyna się od 216 900 złotych. Dopłata do 408-konnej wersji Twin Motor wynosi 31 000 złotych. Tam sprint do 100 km/h zajmuje tylko 4,7 sekundy, a zasięg w cyklu mieszanym wynosi do 440 kilometrów.
> Volvo XC90 tak dobrze się sprzedaje, że zostaje. Obecne będzie oferowane mimo następcy
Oprócz tego Volvo pochwaliło się delikatnymi zmianami stylistycznymi w elektrycznym XC40 Recharge. Drobne różnice upodabniają go do C40. Mamy więc nowy zderzak, adaptacyjne reflektory LED oraz bardziej „pełny” grill.