Volkswagen ID.Buzz (2022) oficjalnie. Ma 204 KM i akumulatory o pojemności 77 kWh (wideo)

Volkswagen nareszcie przedstawił nam kolejny w pełni elektryczny model ze swojej gamy. Oto ID.Buzz, którego zapowiadano już od wielu miesięcy. Do salonów auto trafi w trzecim kwartale 2022 roku.

Stylistyka nie jest nam obca. Można ją było odczytać spod delikatnego kamuflażu testowych egzemplarzy. Sympatycznie wyglądający van ma w sobie sporo nawiązań do pierwszej generacji Transportera T1.

2023 Volkswagen ID.Buzz
2023 Volkswagen ID.Buzz

79-letnia kobieta właśnie odebrała nowego VW Golfa GTI. Jeździ tymi autami od 50 lat (wideo)

Wnętrze również widzieliśmy już na zdjęciach szpiegowskich. Możemy w nim pomieścić do 5 osób i mnóstwo bagażu. Jeszcze przed złożeniem kanapy, która dzieli się w proporcjach 60/40, masz do dyspozycji 1 121 litrów. W razie potrzeby możesz uzyskać do 2205 litrów.

Mamy tu oczywiście mnóstwo nowoczesnych technologii. W tym między innymi systemy półautonomicznej jazdy, automatycznego manewrowania do i z miejsca parkingowego, czy Car2X, który ostrzega o zagrożeniach w okolicy.

2023 Volkswagen ID.Buzz
2023 Volkswagen ID.Buzz
2023 Volkswagen ID.Buzz
2023 Volkswagen ID.Buzz

Wnętrze w dużej części wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu. Chociażby podsufitkę czy wstawki w obiciach foteli zrobiono z przetworzonych butelek PET.

Volkswagen ID.Buzz będzie dostępny w dwóch wariantach nadwoziowych: osobowym oraz dostawczym ID.Buzz Cargo. W przyszłym roku pojawi się również wersja z wydłużonym rozstawem osi, w której znajdzie się również trzeci rząd siedzeń.

2023 Volkswagen ID.Buzz
2023 Volkswagen ID.Buzz

Dostawcza wersja ID.Buzz Cargo oferuje przestrzeń 3,9 metra sześciennego. Pozwala to na przewiezienie dwóch europalet. W kabinie, w zależności od konfiguracji, zasiądą dwie lub trzy osoby.

Napęd zapewniany jest przez 204-konny silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi. Akumulatory mają pojemność 77 kWh netto, ale Volkswagen nie pochwalił się przewidywanym zasięgiem. Baterię możemy ładować z mocą do 170 kW.

ID.Buzz to pierwszy model VW korzystający z funkcji Plug&Charge. Wystarczy się raz zalogować w systemie samochodu i nie będziesz już musiał przykładać karty do ładowarki. Trzeba będzie tylko podpiąć wtyczkę i system sam rozpozna auto i jego użytkownika.

2023 Volkswagen ID.Buzz Cargo
2023 Volkswagen ID.Buzz Cargo

Takiego Volkswagena jeszcze nie mieliśmy. Oto 150-konny Virtus GT, czyli Polo w wersji sedan

Salony Volkswagena zaczną przyjmować zamówienia na ID.Buzz w maju tego roku. Pierwsze auta pojawią się u klientów w trzecim kwartale. Na cennik musimy jeszcze trochę poczekać.