To pierwsze Porsche 911 GT3 w tym kolorze. Tak wygląda dwudniowy proces produkcji (wideo)

Porsche doskonale wie, że szeroka gama kolorów, która jest dostępna dla danego modelu Porsche, nadal może być dla niektórych zbyt małym wyborem. Niemiecki producent ma na to świetne rozwiązanie.

Dzięki opcji PTS, czyli Paint To Sample, Twój samochód może zostać pomalowany jednym z ponad 100 dodatkowych lakierów. Zostały one wcześnej przetestowane pod względem trwałości.

To Porsche 911 Turbo S kosztuje prawie 2 miliony zł. Ktoś zapłacił 400 000 zł za sam lakier (wideo)

Jeśli nadal to dla Ciebie mało, jest też program Paint to Sample Plus. Wnosząc dodatkową opłatę wystarczy zasugerować jakikolwiek kolor, a stworzą dla Ciebie lakier.

Możesz się inspirować na przykład ulubioną kurtką, czy farbą dostępną u innego producenta, którego auta stoją akurat u Ciebie w garażu. Tutaj nie ma praktycznie żadnych ograniczeń.

Produkcja Porsche 911
Produkcja Porsche 911

Porsche postanowiło pokazać jak maluje się takie auta. Zaprezentowano to na załączonym nagraniu wideo, na przykładzie 911 GT3 i lakieru Gold Bronze Metallic. Cały proces budowy auta trwa około dwóch dni i angażuje 1 500 pracowników.

Należy on do programu Paint To Sample i został wybrany po raz 24 od momentu jego stworzenia. Jest to natomiast dopiero pierwsze GT3 w tym kolorze.

Mijają cztery lata, zanim nowy kolor lakieru trafi do oferty Porsche. Odpowiada za to kobieta

Dla przypomnienia, za napęd tej odmiany 911 odpowiada 4.0 litrowy bokser 6-cylindrowy. Generuje on 510 koni mechanicznych i 470 niutonometrów momentu obrotowego, które pozwalają na sprint do 100 km/h w 3,4 sekundy.