Na rynku pojawia się ostatnio coraz większa liczba małych producentów aut, którzy starają się zwrócić na siebie uwagę. Często budują samochody elektryczne na bazie klasycznych modeli.
Jednym z takich projektów jest auto, które zobaczysz na załączonym nagraniu wideo. Do nadwozia pierwszej generacji Porsche 911 zamontowano jednostkę elektryczną z Tesli.
> Uważasz, że Porsche 911 Turbo S 992 jest szybkie? Zobacz co zrobił z nim SUV Tesli (wideo)
Generuje ona 450 koni mechanicznych i 400 niutonometrów momentu obrotowego. Napęd jest przenoszony na tylną oś, a samochód w tej konfiguracji waży 1 275 kilogramów. To o 235 kilogramów mniej niż jego rywal.
A rywalem jest seryjne Porsche 911 Carrera GTS generacji 992. Tam za napęd odpowiada 3.0 litrowy bokser o mocy 480 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 570 niutonometrów.
W tym konkretnym egzemplarzu dodatkowo mamy do czynienia z 7-biegową skrzynią manualną. Zapewne utrudniło to trochę start nowemu Porsche, ale dzięki temu rywalizacja była jeszcze bardziej zacięta.
> Porsche 911 Turbo S szybsze od Tesli Model S Plaid? Wystarczy, że kupisz pakiet za 49 520 zł
Kierowca elektrycznego 911 po chwili przypomniał sobie, że nie przestawił napędu w najmocniejszy tryb. Dość znacznie poprawiło to jego wyniki. Niestety, w próbie hamowania widać jak dużo daje system ABS.