Range Rover Evoque D200 AWD R-Dynamic SE. Stylowy mieszczuch o wielkich możliwościach

Samochody marki Land Rover zyskują uznanie na całym świecie. Brytyjski producent aut terenowych klasy premium posiada obecnie auta dla bardzo szerokiej klienteli. Mamy tam zarówno prawdziwych offroadowych kozaków jak Defender, luksusowego Range Rovera czy model Sport, który pod maską może skrywać nawet 575-konne V8. Najmniejszym z modeli jest Range Rover Evoque.

Samochód ten został zaprezentowany w 2010 roku, a obecnie na rynku mamy do czynienia z jego drugą generacją. Widnieje ona w ofercie od prawie dwóch lat, bo od kwietnia 2019 roku.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Oto nowy król. Range Rover (2022) oficjalnie. V8 z BMW i redukcja szumów w zagłówkach (wideo)

Teraz jeden z egzemplarzy zawitał na naszym redakcyjnym parkingu. Konkretnie jest to auto w wersji wyposażenia R-Dynamic SE z oszczędnym silnikiem diesla pod maską. To turbodoładowana, 2.0 litrowa jednostka 4-cylindrowa, która generuje 204 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 430 niutonometrów.

Jednostka w układzie miękkiej hybrydy sparowana jest z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła. Samochód w takiej konfiguracji potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy, a na niemieckiej autostradzie bez ograniczenia prędkości rozpędzić się do 213 km/h.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

W codziennym użytkowaniu są to wystarczające parametry. Oferują wystarczającą dynamikę, samochód zdecydowanie nie zachowuje się ospale i pozwala na sprawne przemieszczanie się zarówno po mieście jak i w trasach. Wysokoprężna jednostka napędowa bardzo płynnie współpracuje ze skrzynią biegów, jedynie przy pierwszych kilometrach, na zimnym silniku, można odczuć lekkie zagubienia. Oczywiście po chwili one znikają.

2.0 litrowy silnik o mocy 204 koni mechanicznych jest idealnym wyborem dla osób, które szukają oszczędności. Jednostka ta zadowala się bardzo niewielkimi ilościami oleju napędowego. W trasie, przy prędkościach autostradowych, możemy mówić o spalaniu rzędu 7,5 litra na 100 kilometrów. Spokojna jazda po mieście i drogach krajowych pozwala na zamknięcie się w niecałych 6 litrach na setkę.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Range Rover Sport SVR (2023) szaleje na Ringu. Słychać, że pod maską pracuje V8 z BMW (wideo)

Range Rovera Evoque drugiej generacji poznasz przede wszystkim po chowanych klamkach, które są bardzo efektownym rozwiązaniem. Względem poprzednika mamy tutaj również nowe reflektory Matrix LED z przodu i lampy LED z tyłu. Samochód prezentuje się bardzo elegancko, szczególnie w konfiguracji kolorystycznej, z którą mieliśmy do czynienia.

Karoserię naszego egzemplarza pomalowano lakierem Nolita Grey, co w połączeniu z przyciemnionymi szybami, dachem i lusterkami w czarnym kolorze Narvik Black i miedzianymi wstawkami wygląda rewelacyjnie. Całości dopełniają 20-calowe felgi, które naszym zdaniem jeszcze lepiej prezentowałyby się w ciemniejszym odcieniu.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Wsiadając do wnętrza Range Rovera Evoque nie będziesz miał żadnych wątpliwości, że masz do czynienia z produktem premium. Uświadczysz wysokiej jakości materiały, które są miękkie i przyjemne w dotyku. Nic nie skrzypi i wszystko jest świetnie spasowane.

W naszym egzemplarzu znaleźliśmy fotele obite czarną i niebieską skórą, co jest dosyć niecodziennym wyborem, ale bardzo trafionym. Pozycja za kierownicą jest bardzo komfortowa i nie męczy podczas długich podróży. Pomagają w tym również dwa osobne podłokietniki między przednimi fotelami.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Nowy Range Rover SV to 1,6 mln personalizacji. Nie znajdziesz dwóch identycznych egzemplarzy

Bagażnik ma pojemność 591 litrów, co powinno spokojnie wystarczyć na czteroosobową wycieczkę. Miejsca na tylnej kanapie jest całkiem sporo, chociaż oczywiście nie mamy tu do czynienia z rozmiarami takimi jak w Velarze czy Sporcie. Należy pamiętać, że Evoque to najmniejszy model w gamie.Kanapę można podzielić w proporcjach 40/20/40. Po złożeniu oparć zyskujemy ustawną przestrzeń o pojemności 1 383 litrów.

Na środku deski rozdzielczej znajdziesz dwa ekrany dotykowe o przekątnej 10 cali. Górny, o zmiennym kącie nachylenia, obsługuje multimedia, nawigację i wszelkie ustawienia pojazdu. Na dolnym znajdziesz sterowanie klimatyzacją, podgrzewaniem i wentylowaniem foteli czy wyborem trybu jazdy.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Z autem możesz się połączyć zarówno za pomocą interfejsu Android Auto jak i Apple CarPlay. Słuchanie muzyki da Ci mnóstwo przyjemności, jeśli doposażysz swój egzemplarz w opcjonalny system głośników sygnowanych logo Meridian. Gra on bardzo czysto, nawet przy mocno podkręconym poziomie głośności.

Kolejny wyświetlacz znajduje się przed oczami kierowcy. Wirtualny kokpit jest bardzo czytelny i daje sporo możliwości konfiguracji. Poruszanie się po menu jest dość intuicyjne, choć czasami mogłoby działać nieco płynniej. Range Rover Evoque posiada jeszcze jeden ekran, którego nie dostrzeżesz na pierwszy rzut oka.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Nowy Range Rover wyceniony. Bariera miliona złotych pęknie bez problemu. Start od 613 600 zł

Mowa tutaj o cyfrowym lusterku wstecznym Clearsight. Trzeba się trochę przyzwyczaić do korzystania z tego rozwiązania. Nasz wzrok przyzwyczajony jest do standardowego lusterka „analogowego” i czasami może się pogubić. Pierwsze wrażenia są nieco dziwne i mogą niektórych zniechęcić.

Na szczęście można tę funkcję wyłączyć i korzystać ze zwykłego zwierciadła. Cyfrowa jego wersja przyda się gdy na tylnej kanapie usiądzie trzech pasażerów lub gdy wypełnisz bagażnik wysokimi przedmiotami. Widok z kamery można również konfigurować dobierając jego kąt czy jasność.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Land Rover nie zapomniał o korzeniach marki. Nawet w przeznaczonym głównie do miasta Evoque możesz liczyć na dobre właściwości jezdne poza utwardzonymi drogami. Pomoże Ci w tym również wielu asystentów, których znajdziesz w specjalnym menu na jednym z wyświetlaczy na desce rozdzielczej.

System Terrain Response 2 analizuje rodzaj podłoża po którym się poruszasz i odpowiednio dobierze dla Ciebie tryb jazdy. Możesz też na przykład na bieżąco monitorować głębokość brodzenia, kąt natarcia czy obserwować otoczenie z kamer 360 stopni. Są one dostępne przez cały czas, nawet podczas jazdy z wysokimi prędkościami.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Masz też możliwość oglądania podłoża „przez maskę”. Odpowiednio zmodyfikowany widok z kamer ClearSight Ground View pokazuje drogę, która znajduje się akurat między przednimi kołami. Robi to duże wrażenie i z pewnością jest przydatne podczas jazdy w terenie. Co prawda mało który klient zabierze Evoque na tak trudne przeprawy, ale świetnie, że takie funkcje są tutaj dostępne.

Mniej doświadczeni kierowcy chętnie skorzystają z asystenta zjazdu z górki, asystenta ruszania pod górę oraz asystenta startu na luźnej czy śliskiej nawierzchni. Range Roverem Evoque naprawdę trudno będzie gdzieś utknąć, trzeba się mocno postarać, żeby zaskoczyć tego mieszczucha.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Cennik Range Rovera Evoque zaczyna się od kwoty 219 000 złotych. Płacąc dokładnie tyle wyjedziesz z salonu autem z 1.5 litrowym silnikiem benzynowym o mocy 160 koni mechanicznych i napędem na przednią oś. Najtańsza hybryda Plug-In w ofercie to wariant P300e AWD o systemowej mocy 309 koni mechanicznych. Za takie auto Range Rover życzy sobie minimum 300 400 złotych.

Bazowy egzemplarz w wersji wyposażenia R-Dynamic SE z 204-konnym, 2.0 litrowym motorem wysokoprężnym to już koszt co najmniej 246 200 złotych. Nasz testowy Evoque został doposażony opcjami o łącznej wartości 33 260 złotych, co poskutkowało wzrostem ostatecznej ceny do 279 460 złotych.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Manhart Vogue RV 650. Nowy Range Rover o mocy 650 KM na 24 calowych felgach za 51 000 zł

Range Rover Evoque to idealna propozycja dla osoby, która szuka stylowego SUV-a niezbyt sporych rozmiarów. Zapewni on sporo komfortu, świetną ekonomię i, kiedy zajdzie przypadkiem taka potrzeba, bardzo dobre właściwości jazdy poza asfaltem. Za wysoką jakość trzeba swoje zapłacić, więc cena nie powinna nikogo dziwić.