Maserati Grecale (2022) oficjalnie. “Włoski Macan” ma pod maską nawet 530 KM (wideo)

W końcu Maserati udało się tego dokonać. Dzisiaj odbyła się premiera nowego SUV-a włoskiej marki nazwanego Grecale. Fani czekali na ten samochód od bardzo dawna, pierwotnie debiut miał mieć miejsce 16 listopada 2021 roku.

Wielkością najlepiej jest porównać Grecale do Porsche Macana czy Jaguara F-Pace. To jego bezpośredni konkurenci, którym najprawdopodobniej odbierze pewną część klientów.

Maserati Grecale GT
Maserati Grecale GT

Maserati GranTurismo z cichym elektrykiem zamiast V8. Oto pierwszy model z gamy Folgore

Wizualnie nie ma żadnej niespodzianki. Zamaskowane egzemplarze widzieliśmy już w sieci tak często, że mogliśmy z łatwością przewidzieć jak będzie wyglądał efekt końcowy. Jest to po prostu nieco mniejsze Levante.

Dużo nowości znajdziemy natomiast wewnątrz. Na środku deski rozdzielczej, oprócz charakterystycznego zegarka(który tym razem jest wirtualny), znajdziesz dwa ekrany dotykowe o przekątnej 12,3 i 8,8 cala.

Maserati Grecale Trofeo
Maserati Grecale Trofeo
Maserati Grecale Trofeo
Maserati Grecale Trofeo

Obsługują one system inforozrywki i wszelkie funkcje dotyczące komfortu. Tego typu układ deski rozdzielczej najprawdopodobniej będzie się pojawiał również w kolejnych odświeżonych modelach Maserati.

Samochody pojawią się w salonach pod koniec tego roku i będą dostępne w trzech wersjach wyposażenia: GT, Modena i Trofeo. Jest też limitowana opcja PrimaSerie, która będzie sprzedawana tylko na początku.

Oto „polskie” Maserati MC20. Tak brzmi 630-konne V6 biturbo za ponad milion złotych (wideo)

W przypadku wariantów GT i Modena pod maską znajdziesz 2.0 litrowy silnik benzynowy. 4-cylindrowa jednostka z układem miękkiej hybrydy generuje 450 niutonometrów momentu obrotowego.

Maserati Grecale Modena
Maserati Grecale Modena

Zamawiając Maserati Grecale GT dostaniesz do dyspozycji 300 koni mechanicznych i będziesz mógł rozpędzić się do 100 km/h w 5,6 sekundy. Grecale Modena jest nieco szybsza, bo robi to w 5,3 sekundy, a to dzięki silnikowi o mocy 330 koni mechanicznych.

Na szczycie oferty znajdziesz Grecale Trofeo. Pod jego maską pracuje 3.0 litrowy silnik V6 twin turbo. Oferuje on moc 530 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 620 niutonometrów.

Taki SUV potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 3,8 sekundy. W topowym Grecale Trofeo za zatrzymywanie się odpowiadają 6-tłoczkowe hamulce Brembo, a za pewność prowadzenia pneumatyczne zawieszenie.

Maserati Grecale Trofeo
Maserati Grecale Trofeo

Jest tylko 50 takich Maserati MC12 na świecie. 632 KM to za dużo na zabawę na lodzie (wideo)

W przyszłym roku do gamy dołączy w pełni elektryczny wariant Folgore. Na jego temat wiemy tylko tyle, że ma oferować moment obrotowy 800 niutonometrów, a na pokładzie znajdziesz akumulatory o pojemności 105 kWh.