Ken Block przewiózł go swoim nowym Audi RS e-tron GT. Gość nie wytrzymał przeciążeń (wideo)

Jak już być może wiesz, Audi nawiązało niedawno współpracę z jednym z popularniejszych kierowców rajdowych. To Ken Block, znany głównie ze swoich szalonych filmów pod tytułem Gymkhana.

Będzie on pomagał inżynierom w rozwoju samochodów elektrycznych. Specjalnie dla niego stworzona została też rajdówka Audi S1 e-tron quattro Hoonitron. Weźmie ona udział w kolejnej produkcji 'Elektrikhana’.

Audi stworzyło ten samochód tylko dla niego. Żeby nagrał kolejny ze swoich filmów (wideo)

Żeby Ken mógł jak najczęściej doświadczać elektrycznego napędu Audi, do jego dyspozycji oddano model RS e-tron GT. Został on delikatnie zmodyfikowany stylistycznie.

Za napęd nadal odpowiadają tam dwa silniki o łącznej mocy 646 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 830 niutonometrów. Teraz kierowca postanowił sprawdzić jak przekłada się to na osiągi.

Na wolnej płycie lotniska Ken Block przetestował przyspieszenie do 96 km/h oraz do 160 km/h. Zweryfikował również skuteczność hamulców, a także… potencjał silników na biegu wstecznym.

Ken Block dostał od Audi samochód do jazdy na co dzień. Ma 646 koni elektrycznych (wideo)

Jak w każdym samochodzie elektrycznym, pełny moment obrotowy dostępny jest od samego początku. Silne przeciążenia spowodowały nudności u asystenta Kena Blocka. Po kilku próbach musiał się przewietrzyć.