Pod koniec 2021 roku Porsche zaprezentowało nam model 718 Cayman GT4 RS. Tak hardkorowego wariantu tego modelu jeszcze nie mieliśmy okazji podziwiać.
Inżynierowie postanowili zamontować za tylną osią jednostkę napędową znaną wszystkim z 911 GT3 992. To kręcący się do 9 000 obrotów na minutę, 4.0 litrowy, 6-cylindrowy bokser.
> Porsche 718 Cayman GT4 RS (2022) oficjalnie. Ma 500 KM i jest znacznie szybszy od GT4 (wideo)
Generuje on moc 500 koni mechanicznych i moment obrotowy 449 niutonometrów. Trafia to na tylną oś za pomocą ultraszybkiej, 7-biegowej przekładni PDK.
Czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi 3,2 sekundy, ale dużo większe wrażenie robi w tym aucie jazda po zakrętach. W sieci pojawiły się pierwsze recenzje od dziennikarzy, którzy mieli szansę już się nim „przespacerować”.

Wszyscy jednogłośnie stwierdzają, że jest to najlepsze Porsche jakie kiedykolwiek stworzono. Niektórzy pokusili się nawet o stwierdzenie, że to najlepszy samochód sportowy.
Zaawansowana aerodynamika, bardzo skuteczne hamulce no i ten piekielnie mocny silnik wyjący przy 9 000 obrotów na minutę. Wszystko składa się tu w niemalże idealną całość.
> Porsche zabroniło mu mówić jak jeździ nowy 718 Cayman GT4 RS. Pokazał więc jak brzmi (wideo)
Skoro już teraz możemy usłyszeć taki zachwyt, to aż strach pomyśleć co będzie po premierze 911 GT3 RS. Porsche nie może sobie pozwolić na to, żeby niższy model był od niego lepszy.