Ferrari 296 GTB w wyczynowej wersji GT3. Włosi muszą wyrzucić z niego silnik elektryczny

Producenci samochodów sportowych często biorą również udział w profesjonalnych wyścigach. Muszą zatem stworzyć specjalne wersje aut oparte o modele dostępne w ofercie.

Ferrari pochwaliło się właśnie pierwszymi grafikami nowej wyścigówki bazującej na 296 GTB. Już na pierwszy rzut oka widać, że samochód będzie potrafił sporo.

Sprawdził jak przyspiesza Ferrari 296 GTB. Po 15 sekundach zobaczył na liczniku 290 km/h (wideo)

Wielkie karbonowe dokładki, niskie zawieszenie, mnóstwo nowych wlotów i ogromny spojler robią wrażenie. Seryjne Ferrari 296 GTB wygląda dużo bardziej spokojnie.

2022 Ferrari 296 GTB
2022 Ferrari 296 GTB przód

Za napęd wersji standardowej odpowiada hybrydowy układ oparty o 2.9 litrowy silnik V6. Zestaw ten generuje 829 koni mechanicznych oraz 830 niutonometrów momentu obrotowego.

W związku z obecnymi przepisami serii GT3, do której ma dołączyć widoczne na zdjęciach Ferrari, producent będzie musiał dokonać dosyć drastycznych zmian.

Auto startujące w tych wyścigach nie może być hybrydą. Za napęd odpowiadał będzie zatem tylko i wyłącznie benzynowy silnik V6. W seryjnej wersji oferuje on 663 konie mechaniczne.

Niestety póki co Ferrari nie podało żadnych oficjalnych informacji na temat napędu. Wiemy tylko, że montaż wyścigowych wersji 296 GTB będzie odbywał się we francuskiej firmie Oreca.

Ferrari 296 GT3
Ferrari 296 GT3

Dziennikarze zachwyceni nowym Ferrari 296 GTB. “Praktyczne i komfortowe 820 KM” (wideo)

Przed Ferrari 296 GT3 stoi trudne zadanie. Jego poprzednik, czyli 488 GT3, to najlepsze auto wyścigowe w historii Ferrari. Nawet bolidy F1 nie mogą się pochwalić tak dużą liczbą zwycięstw. Na 770 startów udało się wywalczyć 429 najwyższych miejsc na podium.