Porsche buduje 8-cylindrowe silniki już od 45 lat. Najsłabsza wersja miała tylko 240 KM (wideo)

45 lat temu po raz pierwszy pod maską samochodu marki Porsche zamontowano 8-cylindrowy silnik w układzie V. Miało to miejsce w modelu 928. Dzisiaj producent z Zuffenhausen wspomina ten moment.

Przy okazji na krótkim nagraniu zobaczysz ważne etapy historii Porsche, w których jednostka V8 brała udział. W 928 montowano silniki o pojemności od 4.5 do 5.4 litra, które generowały od 240 do 350 koni mechanicznych.

Porsche Cayenne Turbo GT (2022) to najszybszy SUV w historii marki. Kosztuje prawie milion zł

Kolejnym modelem, który skorzystał z ośmiu cylindrów było Cayenne. W najnowszym wcieleniu Turbo GT jednostka 4.0 o mocy 640 koni mechanicznych pozwoliła na uzyskanie tytułu najszybszego SUVa na torze Nurburgring.

V-ósemki nie mogło oczywiście zabraknąć w Panamerze. Obecnie, dzięki zastosowaniu układu hybrydowego mamy do czynienia z mocą aż 700 koni mechanicznych.

Porsche V8
Porsche V8

Porsche 918 Spyder również korzysta ze wspomaganego elektrycznie V8. Kierowca otrzymuje do dyspozycji 887 koni mechanicznych i przyspieszenie do 100 km/h w 2,6 sekundy.

Aktualnie Niemcy nie odpuszczają, nadal pracują nad napędami opartymi o ośmiocylindrowe jednostki. Znajdują one swoje zastosowanie nawet w najprawdziwszych wyścigówkach.