Koenigsegg idzie w elektrykę. To ich pierwszy układ napędowy. Generuje 680 KM i 1100 Nm

Szwedzi z Koenigsegga pracują nad kolejnymi nowościami, które wkrótce pojawią się w ich wyjątkowych modelach samochodów. Tym razem opracowali samodzielnie elektryczny układ napędowy, nazwany 'Terrier’.

Składa się on z dwóch silników o nazwie 'Quark’. Każdy z nich generuje moc 340 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 600 niutonometrów.

Koenigsegg silnik elektryczny
Koenigsegg silnik elektryczny

Koenigsegg szykuje dla nas coś specjalnego. Oficjalna zapowiedź nowego modelu na 2022 rok

Quark waży zaledwie 28,5 kilograma, co czyni go silnikiem z najlepszym stosunkiem mocy do masy na rynku. Mają one być wykorzystane w modelu Gemera, gdzie wspólnie z 2.0 litrowym, 3-cylindrowym silnikiem zaoferują łącznie 1700 koni mechanicznych.

Układ napędowy Terrier, którego masa wynosi 85 kilogramów, generuje 680 koni mechanicznych oraz 1100 niutonometrów. Można go przymocować bezpośrednio do monokoku lub ramy, co daje większe możliwości projektantom.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera

Szwedzi twierdzą, że ich nowy produkt może znaleźć zastosowanie również w łodziach czy statkach powietrznych pionowego startu i lądowania.

Pokazał spotterom co ma pod maską. Efektowne show w wykonaniu Koenigsegga Regera (wideo)

Już wkrótce powinniśmy usłyszeć więcej szczegółów na temat elektromobilności w Koenigseggu. Christian z pewnością nie spoczywa na laurach i ma w głowie mnóstwo podobnych pomysłów.