Wziął nowe Audi R8 Performance RWD i oszalał na zakrętach. “To najlepsze R8 w historii” (wideo)

Na początku października Audi zaprezentowało odświeżony wariant modelu R8 w wersji Performance z napędem na tylne koła. Jest ono teraz dostępne zarówno w wersji Coupe jak i Spyder.

Za plecami kierowcy i pasażera umieszczono 5.2 litrowy silnik V10, który generuje moc 570 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 550 niutonometrów.

Audi R8 V10 Performance RWD Coupe i Spyder (2022) oficjalnie. Więcej mocy na tylnych kołach

Zdecydowana większość wersji Audi R8 wyposażana była w napęd Quattro. Owszem, miał on charakterystykę bardziej tylnonapędową, ale zawsze przednia oś dodawała więcej stabilności i pewności.

W odmianie RWD 100% mocy przekazywane jest na tył, co pozwala na odrobinę szaleństwa na zakrętach. Jeden z klientów, zaproszony na pierwsze jazdy testowe, był tym autem zachwycony.

To już oficjalne i nikogo nie powinno dziwić. Następca Audi R8 będzie autem elektrycznym

Od razu zabrał je na kręte górskie drogi, gdzie postanowił trochę pozarzucać tyłem. Według niego, R8 Performance RWD to najlepsze Audi R8 w historii. Szkoda, że już najprawdopodobniej ostatnie.