To pierwszy elektryczny kamper od Mercedesa. Bazuje na EQV i przejedzie do 363 kilometrów

Gama samochodów elektrycznych Mercedesa rośnie. Teraz dołączył do niej kamper bazujący na modelu EQV. Przygotowano go we współpracy ze szwajcarską firmą Sortimo Walter Rüegg PLC.

Samochód dostępny jest w dwóch wariantach nadwoziowych, o długości 5 140 mm lub 5 370 mm. Za napęd odpowiada silnik o mocy 204 koni mechanicznych. Do tego możemy wybrać baterie o pojemności 60 kWh lub 90 kWh.

Mercedes EQV Marco Polo
Mercedes EQV Marco Polo

Mercedes Vision EQXX. Ma panele słoneczne na dachu i ekran o przekątnej 47,5 cala (wideo)

Mniejsze akumulatory pozwolą na przejechanie od 213 do 236 kilometrów, większe natomiast od 326 do 363 kilometrów. Planując więc długą podróż po Europie musisz pamiętać o częstych wizytach przy ładowarkach.

Samochód będzie w stanie przyjąć prąd o mocy do 110 kW, co pozwoli na naładowanie baterii od 10 do 80 procent w czasie 45 minut. No ale czy komuś na wakacjach się spieszy?

Klient może sobie zażyczyć zamontowanie na dachu paneli słonecznych, z których energia może zasilać akumulator rozruchowy i dodatkowy do biwakowania.

Mercedes EQV Marco Polo
Mercedes EQV Marco Polo

Tak z bliska wygląda kamper warty 9 000 000 zł. Zaparkujesz w nim swoje Porsche (wideo)

Nie znamy ceny Mercedesa EQV w wersji Marco Polo, wszystko zależy od opcjonalnego wyposażenia. Można go już zamawiać bezpośrednio w szwajcarskiej firmie. Otrzymasz dwie faktury, osobną za seryjne EQV i osobną za przeróbkę na kampera.