Porsche Taycan Turbo S safety carem Formuły E. Przyspiesza równie szybko jak bolidy

Wyścigi Formuły E to przyszłość motorsportu. Kierowcy bezszelestnych bolidów rywalizowali w ostatnim sezonie podczas 15 rund na torach na całym świecie.

Sezon 2022 przyniesie co najmniej jedną nowość, a jest nią zmiana samochodu bezpieczeństwa. Do tej pory korzystano z MINI Coopera SE oraz BMW i8. Teraz całkowicie zmieniono koncern.

Porsche Taycan Turbo S Safety Car Formuła E
Porsche Taycan Turbo S Safety Car Formuła E

To pierwszy elektryczny Safety Car od BMW M. Będzie pilnował wyścigów w zawodach MotoE

Safety Carem od 2022 roku w wyścigach Formuły E zostaje Porsche Taycan Turbo S. Kierowca otrzyma więc do dyspozycji 761 koni mechanicznych, które rozpędzą samochod bezpieczeństwa do 100 km/h w 2,8 sekundy.

Elektryczne bolidy przyspieszają dokładnie tak samo, więc nie powinno być problemów z utrzymaniem tempa, przynajmniej na prostych odcinkach torów.

Taycan Turbo S został delikatnie zmodyfikowany. Wewnątrz pojawiła się klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa, oraz oczywiście specjalne oświetlenie błyskowe.

Porsche Taycan Turbo S Safety Car Formuła E
Porsche Taycan Turbo S Safety Car Formuła E

Porsche z rekordem Guinnessa. Taycan 4 Cross Turismo wspiął się na wysokość 4 302 m (wideo)

Po raz pierwszy w akcji zobaczymy nowego Safety Cara już 28 stycznia. Ósmy sezon Formuły E rozpocznie się rundą na torze w Diriyah, w Arabii Saudyjskiej.