Bugatti Chiron na hamowni. Chyba nikt tego wcześniej nie zrobił

Hamownia to miejsce, w którym każdy może sprawdzić jaką faktycznie moc i moment obrotowy rozwija silnik jego samochodu. Da się tam zweryfikować dane producenta.

Jest to też przydatne dla tunerów, którzy nieustannie modyfikują jednostki napędowe swoich aut. Dzięki hamowni dowiedzą się jakie przyrosty udało im się uzyskać.

Pojechał 1 z 96 Bugatti EB 110 GT na hamownię, ale chyba wstydził się pokazać wynik (wideo)

W bardzo dużym skrócie – wjeżdża się samochodem na specjalne rolki, które mierzą z jaką siłą obracają się koła po wciśnięciu pedału gazu.

Tym razem możesz zobaczyć chyba jeden z pierwszych filmów, na których zmierzono Bugatti Chirona. Za napęd odpowiada tam 8.0 litrowe W16 o mocy 1500 koni mechanicznych oraz momencie obrotowym 1600 niutonometrów.

Polskie Ferrari F40 na hamowni. Właściciel chce stuningować legendę wartą 8 milionów (wideo)

Ostatecznie komputer pokazał moc 1369 koni mechanicznych na kołach. Zakładając, że straty na napędzie wynoszą jakieś 15 procent, można podejrzewać, że sam silnik produkuje około 1570 koni mechanicznych.