Kwestią czasu, po prezentacji zupełnie nowej generacji Opla Astry, było wprowadzenie na rynek jej bardziej praktycznej odmiany, czyli kombi. Tutaj producent nazwał ją ładnie Sports Tourer.
Auto jest o 60 milimetrów krótsze od poprzednika, ale został w nim zwiększony rozstaw osi. I to aż o 70 milimetrów. Jest to też o 57 milimetrów więcej niż w Astrze hatchback.
> Oto nowy Opel Astra L (2022) oficjalnie. Jest większy od poprzednika i ma nawet 225 KM
Nie ma tu żadnych zmian, jeśli chodzi o dostępne jednostki napędowe. Znajdziesz tam to samo co w hatchbacku. W ofercie pojawia się zatem 1.2 litrowy silnik benzynowy w wariancie 110 i 130 koni mechanicznych, 1.5 litrowy diesel o mocy 130 koni mechanicznych, oraz dwie hybrydy.
Te oparte są na 1.6 litrowej jednostce benzynowej i oferują 180 lub 225 koni mechanicznych. Pod podłogą bagażnika znajdziesz baterie o pojemności 12.4 kWh, ale nie wiemy niestety, na jak duży zasięg bezemisyjny pozwalają.
Wiemy natomiast, że ograniczają pojemność przestrzeni bagażowej. W wersjach czysto spalinowych mamy do dyspozycji 608 litrów, a po złożeniu kanapy 1 634 litry. W hybrydowych autach wartości te spadają do 548 litrów i 1 574 litrów.
Opel chwali się, że jest to jedyne kombi w swojej klasie oferujące matrycowe reflektory Intelli-Lux LED. Na pokładzie można korzystać między innymi z masażu i wentylacji w przednich fotelach, a wszystkie pozostałe miejsca mogą posiadać funkcję podgrzewania.
> Nowy Opel Grandland (2022) wyceniony w Polsce. Najtańsza hybryda to 185 700 złotych
Niestety nie znamy jeszcze daty wprowadzenia auta do sprzedaży, a także polskiego cennika nowego Opla Astry Sports Tourer. Z pewnością Cię o nim poinformujemy, gdy tylko wpadnie w nasze ręce.