O tym Volkswagenie jeszcze nie słyszałeś. Ważył 890 kg i miał 200 KM silnik z motocykla (wideo)

Być może nie widziałeś jeszcze nigdy tego auta, ale Volkswagen miał kiedyś plan na stworzenie najbardziej ekonomicznego pojazdu.

Volkswagen XL1 napędzany był hybrydą opartą o 2-cylindrowy silnik diesla o pojemności 0.8 litra. Plan Niemców był prosty, samochód miał spalać poniżej 1 litra na każde 100 kilometrów.

Różni je 80 KM i 80 tysięcy złotych. Audi RS3 i Volkswagen Golf R są piekielnie szybkie (wideo)

Udało im się tego dokonać dzięki ultralekkiej konstrukcji i oszczędnemu napędowi hybrydowemu. Niewielu jednak wie, że Volkswagen chciał stworzyć sportowy wariant tego auta.

XL Sport pozostał jedynie samochodem koncepcyjnym, ale teraz możesz zobaczyć go z bliska dzięki załączonemu nagraniu wideo. Za napęd tego auta odpowiadała 2-cylindrowa jednostka z motocykla Ducati o mocy prawie 200 koni mechanicznych.

Volkswagen Golf 2.0 TDI jest szybszy niż myślisz. 150 KM dało czadu na autostradzie (wideo)

Volkswagen XL Sport przyspieszał do 100 km/h w 5,7 sekundy, ważył 890 kilogramów i był w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 270 km/h.