Mijają cztery lata, zanim nowy kolor lakieru trafi do oferty Porsche. Odpowiada za to kobieta

Zastanawiałeś się kiedyś, kto decyduje o dostępnej gamie kolorów lakieru podczas zamawiania nowych samochodów? Każdy z producentów ma specjalny dział, który się tym zajmuje.

W przypadku Porsche odpowiada za to kobieta, Daniela Milošević z Weissach Development Center. Jej praca polega w głównej mierze na przewidywaniu przyszłości.

Sprzedają tam Porsche od 70 lat. Z tej okazji wypuścili specjalny model 911 GT3 Touring Pack

Zanim nowy kolor lakieru trafi do oferty, inżynierowie testują go latami. Polakierowane elementy wystawiane są na dwa lata na działanie warunków atmosferycznych. Kolor nie może się zmienić ani wyblaknąć.

Porsche Taycan
Porsche Taycan

Ponadto, sprawdza się wytrzymałość na chemię, słoną wodę, ogień i odpryski. Niesłychanie ważnym aspektem jest też oczywiście sama barwa. Tutaj trzeba przewidzieć, co będzie modne za kilka lat.

Samochody to nie ubrania czy meble, które łatwo można wymienić. Danieli zadaniem jest szukanie inspiracji, oraz stworzenie barwy, która będzie się podobała w przyszłości.

Kolor lakieru musi też współgrać z dostępnymi odcieniami skóry, której używa się do wykończenia wnętrza Porsche, a także z różnego rodzaju dekorami.

Porsche 911 lakierowanie
Porsche 911 lakierowanie

Ma 504 km zasięgu i moc 598 KM. Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022) oficjalnie (wideo)

Co roku Daniela tworzy 12 nowych kolorów, z czego tylko 4 trafiają do produkcji seryjnej. Oczywiście Porsche posiada specjalny program Paint To Sample, który pozwala na pomalowanie auta dowolnym odcieniem. Jest to jednak koszmarnie drogie, bo kosztuje od około 45 000 złotych.