Cichociemne Audi w TDI-ku może Cię zaskoczyć. Nie uświadczysz smutnego klekotania (wideo)

Wiele osób może twierdzić, że silniki wysokoprężne brzmią słabo. Że ich charakterystyczny klekot nie jest atrakcyjny, a już na pewno nie kojarzy się ze sportem.

W wielu przypadkach tak jest, ale są od tej reguły wyjątki. Wystarczy, że jednostka napędowa ma nieco większą pojemność i większą liczbę cylindrów.

3.0 litrowy diesel TDI produkcji Audi brzmi już całkiem nieźle. A jeśli trochę mu pomożemy, montując inny układ wydechowy, to niemalże nie poznasz, że pod maską siedzi silnik wysokoprężny.

Egzemplarz Audi A6, który zobaczysz na załączonym nagraniu wideo, został dodatkowo wzmocniony. Zamiast seryjnych 313 koni mechanicznych i 650 niutonometrów mamy tam 415 koni i 910 niutonometrów.

Pod maską tego BMW F10 pracuje dieselek, ale wielu pomyli go z M5. Brzmi świetnie (wideo)

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje teraz zaledwie 5,1 sekundy. Na filmie zobaczysz też z jaką łatwością rozpędza się na niemieckiej autostradzie do 250 km/h.