BMW M5 E39 wpadł na autostradę. Kompresor wydmuchał z 5.0 V8 dodatkowe 200 KM (wideo)

Model M5, oferowany od wielu lat przez niemiecką markę BMW, wywołuje zachwyt u wielu miłośników motoryzacji. Wygodna limuzyna z bardzo mocnym silnikiem to coś, co kochamy.

Osobiście naszą ulubioną generacją jest E39, czyli auto, które produkowano w latach 1998-2003. Ponadczasowa stylistyka i pięknie brzmiące, wolnossące V8.

Gość zwątpił w możliwości swojego Porsche 911. Ustąpił miejsca 23-letniemu BMW e39 (wideo)

5.0 litrowa jednostka napędowa oferowała 400 koni mechanicznych i 500 niutonometrów momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h trwało 5,3 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Sytuacja wygląda nieco inaczej w egzemplarzu, który zobaczysz za chwilę na załączonym nagraniu wideo. Tam pod maskę zawitał dodatkowo kompresor. Podniosło to moc do 600 koni mechanicznych, a moment obrotowy do 700 niutonometrów.

Ale to BMW M5 CS jest szybkie. Nie mogło sobie z nim poradzić nawet 700 KM Porsche (wideo)

Nie wiemy jak zmienił się czas przyspieszenia do 100 km/h, ale prędkość maksymalna przekracza teraz 300 km/h. Na nagraniu zobaczysz przejażdżkę po niemieckiej autostradzie.