Volkswagen pochwalił się całemu światu kolejnym elektrycznym modelem w swojej gamie. Od teraz, do ID.3 oraz ID.4 dołącza ID.5. Będzie od dostępny również w usportowionym wariancie GTX.
Tak jak już informowaliśmy podczas publikowania zapowiedzi tej premiery, ID.5 rozmiarami odpowiada modelowi ID.4, ale jest to SUV w stylu coupe. Oznacza to, że linia dachu dużo ostrzej opada ku tyłowi.
> Volkswagen ID.4 GTX (2021) z 300-konnym silnikiem i napędem AWD mierzy w Mustanga
Oprócz tego, stylistycznie prawie niczym nie różni się on od starszego brata. Bagażnik pomieści teraz 549 litrów, a gdy złożymy tylną kanapę, pojemność ta wzrośnie do 1 561 litrów.
Odmiennie niż w przypadku ID.4, nie musimy czekać kilku miesięcy na premierę usportowionej odmiany GTX. Tutaj dostajemy ją do wyboru od samego początku.
W standardowym ID.5 Pro na tylne koła trafiają 174 konie mechaniczne, w Pro Performance natomiast 204 konie mechaniczne. Oba auta posiadają 77 kWh baterię, która pozwoli na zasięg 520 kilometrów.
ID.5 GTX charakteryzuje się napędem na obie osie. Dorzucono bowiem dodatkowy silnik elektryczny. Teraz łącznie produkują one 299 koni mechanicznych, dzięki czemu sprint do 100 km/h trwa tylko 6,3 sekundy.
Tam również otrzymasz baterię o pojemności 77 kWh, ale ze względu na dwa silniki i wyższą moc, teoretyczny zasięg według norm WLTP spada do 480 kilometrów.
> Niemcy spóźnili się z pisanką na Wielkanoc. ID.5 GTX to pierwszy elektryczny SUV Coupe (wideo)
Nie mamy niestety jeszcze oficjalnego cennika, ani daty wprowadzenia auta do sprzedaży. Najprawdopodobniej stanie się to w pierwszym kwartale 2022 roku.