Mieliśmy już autorskie porównanie dwóch najszybszych samochodów oferowanych obecnie przez Porsche. Oba oznaczone są jako Turbo S, ale różnią się od siebie diametralnie.
Pierwszy z nich to klasyk, 911 Turbo S generacji 992, czyli 3.8 litrowy bokser, 650 koni mechanicznych, 800 niutonometrów i genialny napęd na cztery koła z funkcją Launch Control.
> To wściekłe Porsche 911 Turbo S 991 ma większą moc niż Bugatti Veyron Super Sport (wideo)
Drugi jest zupełną nowością w ofercie marki Porsche. To w pełni elektryczny Taycan Turbo S, który w szczytowym momencie oferuje kierowcy aż 761 koni mechanicznych i 1050 niutonometrów momentu obrotowego.
Tym razem jednak mamy do czynienia z pojedynkiem na mokrej nawierzchni. Do tej pory to samochód ze spalinowym napędem radził sobie lepiej na suchym torze.
> Jak poziom baterii wpływa na osiągi? Sprawdził to na przykładzie Porsche Taycana Turbo (wideo)
Warto dodać, że oba samochody obuto w te same opony marki Pirelli. Nie można więc zwalić winy na różnice w trakcji związane z ogumieniem.