Porsche Taycan Turbo S robił co mógł. Nawet na mokrej nawierzchni nie miał szans z 911 (wideo)

Mieliśmy już autorskie porównanie dwóch najszybszych samochodów oferowanych obecnie przez Porsche. Oba oznaczone są jako Turbo S, ale różnią się od siebie diametralnie.

Pierwszy z nich to klasyk, 911 Turbo S generacji 992, czyli 3.8 litrowy bokser, 650 koni mechanicznych, 800 niutonometrów i genialny napęd na cztery koła z funkcją Launch Control.

To wściekłe Porsche 911 Turbo S 991 ma większą moc niż Bugatti Veyron Super Sport (wideo)

Drugi jest zupełną nowością w ofercie marki Porsche. To w pełni elektryczny Taycan Turbo S, który w szczytowym momencie oferuje kierowcy aż 761 koni mechanicznych i 1050 niutonometrów momentu obrotowego.

Tym razem jednak mamy do czynienia z pojedynkiem na mokrej nawierzchni. Do tej pory to samochód ze spalinowym napędem radził sobie lepiej na suchym torze.

Jak poziom baterii wpływa na osiągi? Sprawdził to na przykładzie Porsche Taycana Turbo (wideo)

Warto dodać, że oba samochody obuto w te same opony marki Pirelli. Nie można więc zwalić winy na różnice w trakcji związane z ogumieniem.