Pewniak w elektrycznym Porsche dostał baty od BMW M3. Taycan na trasie bez szans (wideo)

Pierwsze w pełni elektryczne Porsche, czyli Taycan, szczególnie w wersji Turbo S, to piekielnie szybki samochód. Ze startu zatrzymanego rozpędza się do 100 km/h w 2,8 sekundy.

Dzieje się tak dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych, które podczas korzystania z funkcji procedury startu generują łącznie 761 koni mechanicznych oraz 1050 niutonometrów.

Postawili Porsche Taycana Turbo S obok nowego Audi RS6. A myślał, że ma szybkie auto (wideo)

Jeśli jednak nie korzystasz z Launch Control, wtedy Twój Taycan Turbo S ma 'tylko’ 626 koni mechanicznych. Autorzy załączonego nagrania wideo postanowili zestawić go z dużo słabszym samochodem.

To BMW M3 Competition G80. Seryjnie mamy tam zatem 3.0 litrową jednostkę R6, która generuje 510 koni mechanicznych i 650 niutonometrów momentu obrotowego. Tutaj zdecydowano się jednak na tuning.

Gość ma AMG 6.2 o mocy 631 KM i musi się starać, by pokonać BMW M3 3.0 510 KM (wideo)

Po kilku modyfikacjach udało się uzyskać moc 590 koni mechanicznych, która trafia tylko na tylne koła. Wyścig ze startu zatrzymanego będzie więc dla BMW totalną porażką, ale zupełnie inaczej wygląda to podczas rolki.