O premierze tego modelu mówiliśmy już jakiś czas temu. Teraz możemy Ci zaprezentować dużo więcej informacji na temat nowej generacji miejskiego auta od Toyoty.
Aygo X, bo tak od teraz będzie się nazywało nowe Aygo, zostało stworzone głównie dla klientów z Europy. Pracował bowiem nad nim lokalny oddział japońskiego producenta.
> Nową Toyotę zaprojektowano z myślą o naszym rynku. AYGO X zadebiutuje w listopadzie (wideo)
Kompaktowy miejski crossover może się podobać. Duże 17-, lub 18-calowe felgi, reflektory w technologii LED i efektowne dwukolorowe nadwozie robią wrażenie.
Wewnątrz znajdziesz sporych rozmiarów, bo aż 9-calowy ekran dotykowy, mnóstwo kolorowych elementów i niecodzienną stylistykę. Bagażnik pomieści 231 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność ta wzrasta do 829 litrów.
Toyota Aygo X będzie oferowana tylko w jednej wersji silnikowej. Klient otrzyma wolnossącą, 1.0 litrową jednostkę 3-cylindrową o mocy 72 koni mechanicznych oraz momencie obrotowym wynoszącym 93 niutonometry.
Można jednak wybierać miedzy 5-biegowym manualem, oraz bezstopniową skrzynią S-CVT. Ta druga potrafi rozpędzić auto do 100 km/h o 0,1 sekundy szybciej.
Aygo X z manualem rozpędzi się do setki w 15,6 sekundy, natomiast z CVT w 15,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 158 i 151 km/h.
> Toyota RAV4 ADVENTURE(2022) oficjalnie. Hybrydowy napęd na cztery koła w standardzie
Samochody pojawią się w salonach na początku 2022 roku. Nie znamy jeszcze cenników, zostaną one zaprezentowane bliżej daty wprowadzenia Aygo X do oferty.
Wchodząc do salonu nie pytaj tylko o Aygo X, ale o Aygo Cross. Właśnie tak poprawnie powinno się wymawiać nazwę tego modelu.