Japończycy popełnili błąd w nazwie jednego modelu. Teraz oficjalnie jest to Toyota GR86

Z pewnością kojarzysz małą sportową Toyotę GT 86. Jej pierwsza generacja, która zadebiutowała w 2012 roku cieszyła się wielkim uznaniem wśród fanów.

2.0 litrowy bokser, który generował 200 koni mechanicznych, w połączeniu z tylnym napędem dawał mnóstwo frajdy z jazdy. Niewielkie opony pozwalały na dziecinnie proste pokonywanie zakrętów bokiem.

Toyota GR 86 (2022), czerwona
Toyota GR 86 (2022), czerwona, widok z góry

Następca GT 86 oficjalnie! Oto nowa Toyota GR 86, jest dużo szybsza i lepiej wykonana

Teraz mamy do czynienia z drugą generacją tego modelu. Toyota nazwała ją tym razem GR 86, nawiązując do swojego sportowego działu Gazoo Racing.

Po pewnym czasie producent zdecydował jednak na jeszcze jedną, kosmetyczną zmianę. Usunął bowiem spację z nazwy modelu. Oficjalnie mamy więc do czynienia z Toyotą GR86.

Toyota GR 86 (2022), czerwona
Toyota GR 86 (2022), czerwona, przód

Twierdzą oni, że ułatwi to działania PR-owskie, gdyż łatwiej będzie o pozycjonowanie w mediach jednoczłonowej nazwy modelu.

Na naszym rynku nic to nie zmienia, bo u nas auto pojawi się najwcześniej na wiosnę 2022, ale w niektórych krajach, gdzie były już one dostępne, wymagane będą korekty na wielu stronach internetowych czy w social mediach.

Tak może wyglądać Toyota GR Supra po liftingu. Były projektant jest nią zachwycony (wideo)

Dla przypomnienia, nowa Toyota GR86 skrywa pod maską 2.4 litrową jednostkę B4, która oferuje 234 konie mechaniczne, oraz 250 niutonometrów. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 236 km/h.