Aston Martin DBX Straight Six (2022) oficjalnie. Jest tańszy od V8 o ćwierć miliona złotych

Aston Martin dopiero teraz wprowadził podstawowy wariant modelu DBX. Póki co został on zaprezentowany na rynku chińskim, ale najprawdopodobniej już wkrótce pojawi się w pozostałych częściach świata.

Pod maskę wrzucono silnik produkcji Mercedesa-AMG. To 3.0 litrowa jednostka R6 z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. Generuje ona 435 koni mechanicznych i 520 niutonometrów momentu obrotowego.

2022 Aston Martin DBX Hybrid
2022 Aston Martin DBX Hybrid

Karbonu nigdy za wiele. Mansory zabrał się za Aston Martina DBX. Tył auta szokuje (wideo)

Mały generator jest w stanie zapewnić dodatkowe 250 niutonometrów przez okres około trzech sekund. Może to pomóc w nagłym przypadku wyprzedzania. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 259 km/h.

Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 10.4 litra na 100 kilometrów. To o prawie 4 litry mniej niż model z silnikiem V8 o mocy 540 koni mechanicznych.

2022 Aston Martin DBX Hybrid
2022 Aston Martin DBX Hybrid

Nie znamy europejskich cenników, ale w Chinach najsłabszy Aston Martin DBX będzie tańszy od wersji V8 o około 256 000 złotych. To ogromna różnica, która pozwoli na dotarcie do większej liczby nowych klientów.

Aston Martin DBX vs. Lamborghini Urus: oba SUV-y ważą prawie tyle samo i ruszają bez procedury startu

Hybrydowy DBX może zostać wyposażony w ekskluzywne dla tej wersji felgi w rozmiarach od 21 do 23 cali. Auto wyróżnia się poza tym specjalnymi oznaczeniami na błotnikach.