Aston Martin dopiero teraz wprowadził podstawowy wariant modelu DBX. Póki co został on zaprezentowany na rynku chińskim, ale najprawdopodobniej już wkrótce pojawi się w pozostałych częściach świata.
Pod maskę wrzucono silnik produkcji Mercedesa-AMG. To 3.0 litrowa jednostka R6 z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. Generuje ona 435 koni mechanicznych i 520 niutonometrów momentu obrotowego.
Mały generator jest w stanie zapewnić dodatkowe 250 niutonometrów przez okres około trzech sekund. Może to pomóc w nagłym przypadku wyprzedzania. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 259 km/h.
Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 10.4 litra na 100 kilometrów. To o prawie 4 litry mniej niż model z silnikiem V8 o mocy 540 koni mechanicznych.
Nie znamy europejskich cenników, ale w Chinach najsłabszy Aston Martin DBX będzie tańszy od wersji V8 o około 256 000 złotych. To ogromna różnica, która pozwoli na dotarcie do większej liczby nowych klientów.
Hybrydowy DBX może zostać wyposażony w ekskluzywne dla tej wersji felgi w rozmiarach od 21 do 23 cali. Auto wyróżnia się poza tym specjalnymi oznaczeniami na błotnikach.