Współczesne Volvo XC90 kojarzy się nam głównie z ultra wysokim poziomem bezpieczeństwa, komfortu, prestiżem oraz 2.0 litrowymi, 4-cylindrowymi jednostkami spalinowymi.
Poprzednia generacja tego modelu posiadała szerszą gamę silnikową, na której topie znajdowała się 4.4 litrowa jednostka V8. Egzemplarz z właśnie takim silnikiem postanowiono sprawdzić na niemieckiej autostradzie.
> Spraw sobie hybrydową salę koncertową na kołach. Sprawdzamy Volvo S90 Recharge T8
Seryjnie silnik gen oferował 315 koni mechanicznych i 440 niutonometrów momentu obrotowego. Właściciel zdecydował się jednak na chiptuning, dzięki któremu ma teraz do dyspozycji 345 koni mechanicznych i 480 niutonometrów.
Jest to samochód przeznaczony na rynek amerykański, więc prędkość maksymalna była w nim ograniczona do 190 km/h. Była, bo usunięcie blokady to kolejna modyfikacja.
Do ilu teraz rodzinny i komfortowy SUV będzie w stanie się rozpędzić? Niemiecka autostrada bez ograniczenia prędkości jest dobrym miejscem, żeby się o tym przekonać.